مسئولان دولت اوکراین از عملیات قریب الوقوع برای تحت کنترل گرفتن شعب اخذ رای همه پرسی روز یکشنبه در دونتسک خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، خبرنگار این شبکه گفت: مسئولان دولت اوکراین از عملیات قریب الوقوع برای تحت کنترل گرفتن شعب اخذ رای همه پرسی روز یکشنبه در دونتسک خبر دادند. 
 
در حالی که جمهوری خودخوانده خلق دونتسک تاکید دارد همه پرسی به هر حال برگزار خواهد شد، تنش‌ها درباره این مسئله نیز به طور دایم در حال افزایش است. مسئولان وابسته به کی یف در دونتسک در بیانیه ای جدید اعلام کرده اند احتمال عملیات مسلحانه برای گرفتن حدود هشت مدرسه در دونتسک وجود دارد. این مدارس در حال حاضر بسته هستند و ما در حال حاضر به طور مستقل قادر به تایید صحت این بیانیه نیستیم. با این حال آنچه در حال حاضر مشخص و محرز است اینکه رییس کمیسیون برگزاری این همه پرسی اعلام کرد قصد دارد از مدارس به عنوان مراکز اخذ رای استفاده کند. 

وی همچنین تاکید کرد مسئولان استقلال طلب دونتسک مصمم به برگزاری این همه پرسی هستند و بر این باورند که نود درصد از تدارک برگزاری این همه پرسی صورت گرفته است که از جمله آن آماده سازی برگه های اخذ رای و صندوق های اخذ رای است. وی گفت انتظار دارد هفتاد درصد از مردم منطقه در این همه پرسی شرکت کنند با این حال با توجه به خشونت هایی که در خیابانهای منطقه مشاهده می شود این امر غیرممکن به نظر می‌رسد .

 ماریوپل همین روز گذشته صحنه درگیری های شدید بود و چندین نفر کشته شدند، و شرایط امنیتی مناطق دیگر نیز به هیچ وجه مناسب نیست. بنابراین اینکه این همه پرسی چطور برگزار خواهد شد مشخص نیست.  سی ان ان اضافه کرد : فعالان مخالف دولت در شرق اوکراین می گویند در حال تدارک برای برگزاری همه پرسی برای استقلال از اوکراین هستند. 

جمهوری خودخوانده خلق دونتسک اعلام کرده است در این همه پرسی به دنبال استقلال بیشتر از کیف خواهند بود با این حال واکنش های منفی به این همه پرسی در حال افزایش است، این درحالی است که خشونت ها در مناطق شرق اوکراین همچنان ادامه دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار