معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: تا 90 روز کاری دیگر صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان در بخش نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ایزدی در مراسم هفدهمین سالگرد تأسیس شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه اولویت‌های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران پس از 17 سال همچنان پابرجا است گفت: باید تمامی مسئولان تلاش کنند تا محیطی مطلوب برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده ایجاد کنند.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: در سال 93، 15 بند را در اولویت برنامه‌های خود قرارداده که از چند ماه گذشته آن را اجرا کرده‌ایم.
 
ایزدی در ادامه تصریح کرد: شاخص‌ترین  برنامه امسال ما همکاری با سایر دستگاه‌ها از جمله جهاد سازندگی، سازمان فنی و حرفه‌ای، شهرداری‌‌‌ها و انجمن مددکاری ایران است که با این موسسات تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری بیشتر منعقد کرده‌ایم.
 
ایزدی در ادامه توضیح داد: افزایش تأمین منابع مالی از دیگر اولویت‌‌های این شرکت در امسال است که آیین‌نامه آن مصوب شده و تا 90 روز کاری دیگر به مرحله اجرا می‌رسد.
 
وی در ادامه ظاهر داشت: راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان و تعدادی صندوق سرمایه‌گذاری دیگر در بخش بهسازی بافت‌های فرسوده از دیگر محورهای این سازمان به شمار می‌رود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: عملیاتی کردن طرح جامع مسکن با یک رویکرد جدید و ایجاد پنج کارگروه در حوزه بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده از دیگر اولویت‌های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به شمار می‌رود.
 
وی درادامه افزود: اسکان پایا، مسکن مشارکتی در محدوده‌ بافت‌های فرسوده از جمله برنامه‌هایی بود که وزیر راه و شهرسازی به آن اشاره نمود و این شرکت برنامه‌ریزی‌های کافی را برای اجرای آن انجام داده است.
 
ایزدی در ادامه توضیح داد: پروژه محرک توسعه و جریان بهسازی و مرمت ساختمان‌های تاریخی از دیگربرنامه‌های این سازمان به شمار می‌رود.
 
راه‌اندازی ستاد ملی و استانی از طرق اسناد محلی، طرح حمایت و مشارکت خدمات مهندسی ، الگوسازی و ارتقای کیفیت ساخت و ساز و همچنین راه‌اندازی یک نظام ارزیابی از جمله برنامه‌های این شرکت به شمار می‌رود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: شروع برنامه پنجم و ششم توسعه  همکاری بین‌المللی با کشورهای خارجی از جمله 15 اولویت شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار