مدیرعامل خانه خیرین ایران از فعالیت سه هزار موسسه خیریه در کشور خبر داد و گفت: وظیفه این مجموعه ایجاد هماهنگی بین موسسات است.

 
 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
 
 
نبی اله عشقی ثانی قزوین طی سخنانی از ساماندهی مراکز خیریه در سراسر کشور خبر داد و افزود: خانه خیرین ایران با هدف ارتقای فرهنگ خیرخواهی در سطح کشور، دفاع از حقوق قانونی موسسات خیریه، تلاش برای ایجاد بستر مناسب جهت فعالیت خیرین و جلب اعتماد مردم در کار خیر و ایجاد هماهنگی بین موسسات خیریه در قزوین تشکیل شد.

وی با تاکید بر اینکه خانه خیرین در سال 82 بر اساس دعوت سازمان بهزیستی از خیران موفق تشکیل شد اظهار داشت: در آن سال 15 نفر به عنوان هیات موسس خانه خیرین انتخاب و 700 نفر از خیران در این مجمع عضو و فعالیت خود در 29 استان کشور آغاز کرد.

عشقی ثانی با اشاره به اینکه خیریه ها و موسسات زیادی در کشور در حوزه های مختلف فعالیت می کند تصریح کرد: بیش از سه هزار موسسه خیریه عضو خانه خیرین هستند اما بدون شک بیش از 14 هزار تشکل و انجمن خیریه در حوزه های مختلف در کشور فعال هستند که به صورت علمی و منسجم کار نمی کنند و خانه خیرین ایران مصمم است که این تشکل های کوچک را ساماندهی و زیر یک چتر واحد قرار دهد.

وی اضافه کرد: بدون شک خیریه ها با هدف کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه تشکیل شده و خانه خیرین می خواهد با روش علمی و با توجه به آموزه های دینی زمینه های مشارکت را فراهم کند .

این مسوول با ابراز خرسندی از آغاز فعالیت این اتاق در قزوین اظهارکرد: انتخابات هیات مدیره این نهاد همزمان با سایر استان ها در شهر قزوین برگزار شد که 22 نفر از موسسات خیریه دارای مجوز از سطح استان در این جلسه شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه پنج نفر به عنوان اعضای هیات مدیره و دو نفر به عنوان بازرس جهت پیشگیری از موازی کاری مددجویان انتخاب شدند.

مدیرعامل خانه خیرین ایران خاطرنشان کرد: از تعداد پنج نفر منتخب، یک نفر به عنوان نماینده قزوین انتخاب خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین در این مراسم کار خیر کردن را در جامعه ما مستحکم تر از سایر جوامع دانست و افزود: در فرهنگ غنی اسلامی تاکید بسیار زیادی بر دستگیری و نوع دوستی شده بر این اساس و با تکیه بر آداب و سنن و فرهنگ غنی خودمان، نیازمند گسترش موسسات خیریه هستیم.

دکترحسین افشار مقدم افزود: جذب خیران برای کمک به وضعیت مددجویان زیر پوشش از مهمترین فعالیت های این سازمان طی سالهای اخیر بوده است.

وی اظهارکرد: این سازمان توانسته در زمینه های مختلف مانند پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی، نگهداری و حمایت از بانوان و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و اشتغالزایی مددجویان گام های موثری بر دارد.

افشار مقدم با اشاره به مشارکت خیرین در تامین هزینه های بهزیستی گفت: یکی از اقداماتی که خانه خیرین می تواند انجام دهد جذب مشارکت عموم مردم برای خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی است به نحوی که این مشارکت با مبالغ اندک نیز ممکن باشد.

وی بهزیستی را سازمانی برای تمام سلایق خیری دانست و افزود: با توجه به گستره وظایف و فعالیت های بهزیستی، بستر مناسب برای هرگونه مشارکت خیری در این سازمان فراهم است و تاکنون خیرین مشارکت خوبی در تامین مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی داشته اند.

این مسوول خواستار مشارکت خیرین در بخش های دیگر بهزیستی از قبیل پیشگیری از معلولیتها و آسیب های اجتماعی شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین راه اندازی موسسات خیریه تخصصی را از اهداف بهزیستی دانست و اظهارداشت: موسسات خیریه با توجه به پیچیدگی خدمات نمی توانند در همه زمینه ها دخالت کنند و باید در یک یا دو شاخه تخصصی فعالیت کنند.

افشار مقدم با اشاره به وظایف گسترده و متنوع بهزیستی گفت: 52 وظیفه با 140 فرایند بر عهده بهزیستی گذاشته شده که رسیدگی به کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، زنان سرپرست خانوار، معلولین و سالمندان، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیتها بخشی از این وظایف است.

وی با بیان اینکه بهزیستی در این زمینه قدمهای خوبی برداشته است تصریح کرد: در حال حاضر موسسات خیریه تخصصی در زمینه سالمندی، جهیزیه، درمان، زیارتی و سیاحتی و مسکن تحت نظارت بهزیستی در قزوین فعالیت می کنند./س

 

برچسب ها: سه هزار ، موسسه ، خیریه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.