رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی انجمن ام اس ایران با بیان اینکه روزی برای ام اس در تقویم رسمی کشور وجود ندارد گفت: با برگزاری جشنواره فرهنگی هنری پروانه‌های امید به مناسبت هفته ام اس خواهان پررنگ شدن مبتلان به این بیماری از دید هنری هستیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ حسین کاکاوند رئیس کمیته مشارکتهای مردمی انجمن ام اس ایران ظهر امروز در نشست خبری اولین جشنواره فرهنگی هنری پروانه های امید که به مناسبت هفته ام اس با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران  بیان داشت: با توجه به رشد تعداد  مبتلایان به ام اس اما میزان امکانات برای آنها بسیار کم بود ه و قانون مشخصی که معلوم کند آیا مبتلایان به ام اس درگروه بیماران خاص قرار می‌گیرند وجود ندارد.

 وی با بیان اینکه سازمانهای بیمه‌گر خدمات درمانی این بیماران را تحت پوشش قرار نمی‌دهند گفت:در خصوص ام اس کاملا سلیقه‌ای برخورد می‌شود در حالی که اگر دارو، آرامش و ورزش در برنامه این بیماران قرار نداشته باشد زندگی آنان با مشکل مواجه خواهد بود.

وی به همکاری اداره کل ارشاد برای برگزاری جشنواره فرهنگی هنری اشاره کرد و افزود: این جشنواره در یازده بخش که شامل فیلم ،داستان نویسی، تصویربرداری، خوشنویسی، کاریکاتور، عکس، نگارگری، نقاشی و پوستر است برگزار خواهد شد که هدف ایجاد خودباوری در مبتلایان به ام اس و بررسی آثار ارسالی به لحاظ کیفیتی است.

 کاکاوند با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا 25 اردیبهشت تمدید شده است ادامه داد: کسی که به ام اس مبتلا می‌شود می‌تواند با یک نگاه زیبا و کمی باور یک زندگی نرمال داشته باشد و برگزاری این جشنواره گامی در این راستاست.

در ادامه فاطمه عاشوری مشاور مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز با بیان اینکه به عنوان یک دستگاه حامی این جشنواره همت خود را جهت شناسایی استعدادهای مبتلایان به ام اس و بالقوه کردن آن به کار می‌بریم اظهار کرد: ام اس فراگیر شده لذا باید فضا برای مبتلایان فراهم باشد تا بتوانند دید خوبی نسبت به زندگی داشته باشند و توانایی‌های آنان برای جامعه شناخته شود.

وی تصریح کرد: باید شان و منزلت مبتلایان به ام اس در اجتماع حفظ و ظرفیت‌های هنرمندانه آنان دیده شود تا کارشناسان حوزه سلامت و سایر نهادهای مرتبط به تحلیل این موضوع اجتماعی و بررسی وضعیت مبتلایان در جامعه بپردازند.

گفتنی است اولین جشنواره فرهنگی هنری پروانه‌های امید به مناسبت هفته ام اس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران 3 تا 8 خردادماه سال جاری در آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ام اس ، بیمه ، دارو ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار