مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بر همکاری همه دستگاه‌ها استان برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره آش تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در جلسه کار گروه میراث فرهنگی استان زنجان گفت :برنامه‌ریزی و تمهیدات مختلفی برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره آش در زنجان صورت گرفته است.

رحمتی افزود : تا کنون 28 استان برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کرده اند و 26 استان برای پخت آش اعلام آمادگی کرده اند.

وی به دعوت انجام شده از سفرای 38 کشور برای حضور در جشنواره آش زنجان اشاره و اضافه کرد:بازید از اماکن دیدنی زنجان از جمله مردان نمکی و رختشویخانه در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: امسال در جشنواره آش تنوع غرفه ها وجود دارد چرا که به همه شرکت کنندگان با لباس محلی و آش مخصوص منطقه خود در این جشنواره حاضر می شوند.

رحمتی تصریح کرد: در طول برگزاری جشنواره هر روز یک استان آیین های محلی، موسیقی محلی و جاذبه های گردشگری خود را به مردم معرفی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه زمان برگزاری نهمین جشنواره ملی آش از 26 تا 31 اردیبهشت جاری است بر لزوم هموار کردن مشکلات مسیر تردد به محل برگزاری جشنواره آش زنجان واقع در گاوازنگ تاکید کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد : پیش بینی می شود جشنواره آش امسال شاهد حضور بسیاری از گردشگران داخلی و علاقه مندان باشد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.