فرار 5 تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین از "کمپ لیبرتی"، پایان کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری معاهده ان.پی.تی، سفر "نواز شریف" به تهران، جزئیات دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 از زبان عراقچی و .... از عناوین مهم هفته گذشته در حوزه سیاست خارجی است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین خبری حوزه سياست خارجی در هفته گذشته به شرح ذیل است:

۵ تن از اعضای گروهک منافقین از "کمپ لیبرتی" فرار کردند

افسر حفاظتی کمپ لیبرتی از فرار ۵ تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین خبر داد.

توضیح دستگاه دیپلماسی؛ سرکنسولگری ما از کجا 400 هزار یورو را می‌توانست تامین کند؟

معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان با بیان اینکه خانواده وزارت خارجه از فوت مرحومه متاسف شده است، گفت: این گونه نیست که ادعا می‌کنند وزارت امور خارجه قصور کرده است تمام حرف سرکنسولگری ما در فرانکفورت این بود که 400 هزار یورو را از کجا بیاورم؟ حداقل مجوزی را از مرکز به ما دهند؛ قضیه بار مالی است که طرف غربی این موضوع را به راحتی رها نمی‌کند.



پاسخ وزارت خارجه به ادعای دخالت ایران در عراق

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان با رد ادعای دخالت جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت، ایران دارای نفوذ معنوی درمنطقه و از جمله در عراق است؛ و این نفوذ به مشترکات تاریخی، فرهنگی، دینی، اعتقادی و به تاریخ و جغرافیای دو کشور بر می‌گردد.

ورود گروه‌های تروریستی به هر منطقه‌ای تاثیرات منفی و خطرناک درپی دارد

اکنون بخش مهمی از عناصر افراطی اروپا در سوریه حضور دارند، بازگشت این عناصر به کشورهای خود، وضعیت خطرناک امنیتی برای اروپا ایجاد خواهد کرد.

انتخابات سوریه می‌تواند با نظارت بین‌المللی همراه باشد‌/"نه " مردم عراق به تروریسم با حضور در انتخابات

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با رد ادعای دخالت جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: نگاه ما به عراق طایفه‌ای نیست و ایران دارای نفوذ معنوی درمنطقه از جمله عراق است که این نفوذ به مشترکات تاریخی، فرهنگی، دینی، اعتقادی و به تاریخ و جغرافیای دو کشور باز می‌گردد.

لباسی که صدای شیوخ‌ اماراتی را در آورد / حرکات زننده خواننده زن در هوشیاری کامل/ اینجا روابط خارج از عرف عادی است

مظاهر و نشانه‌های فرهنگ منحط بی‌بند و باری در میان خواننده‌های زن عرب که این روزها تبدیل به سفرای جنگ نرم کشورهای غربی در جهان عرب شده‌اند، کشورهای عربی را تا سرد فروپاشی فرهنگی پیش برده‌اند. باشگاه خبرنگاران پیشاپیش از کاربران محترم بدلیل استفاده از برخی تصاویر و جملات شنیع و زننده خواننده‌های زن عرب عذرخواهی می‌کند.





اجلاس ان.پی.تی بدون نتیجه محتوایی ملموس پایان یافت/ اختلافات اساسی درباره خلع سلاح هسته‌ای

مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه اعلام کرد: سومین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری معاهده ان.پی.تی در نیویورک بدون نتیجه محتوایی ملموسی پیرامون اجرای این معاهده پایان یافت.

نواز شریف فردا به تهران می‌آید/ شش یادداشت تفاهم در دستور کار نخست وزیر پاکستان در تهران

نخست‌وزیر پاکستان ظهر فردا به منظور انجام سفری دو روزه وارد تهران می‌شود.

منابع آگاه رویترز چه کسانی هستند؟ / چاشنی‌های انفجاری جدیدترین بهانه‌‌گیری برای آغاز دور جدید مذاکرات وین

رويترز در جديدترين گزارش خود و درست قبل از آغاز دور حساس مذاكرات هسته‌ای بین ایران و طرف غربی، باز هم به نقل از منابع آگاه به موضوعی جديد اشاره كرد.

جزئیات دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 از زبان عراقچی

عضو تیم هسته‌ای کشورمان از برگزاری شام کاری وزیر امور خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سه شنبه شب هفته جاری خبر داد.

آمادگی ایران برای گسترش مناسبات با اسلوونی در تمام حوزه‌ها

وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس مجلس اسلوونی گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است مناسبات خود را با کشور اسلوونی در همه حوزه‌ها از جمله روابط فرهنگی و مبادله دانشجو، استاد و محقق گسترش دهد.




مردم ایران و عراق از سوابق خشونت‌آمیز و رفتار فرقه‌گرایانه این گروهک نفرت دارند

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با انتشار جوابیه‌ای در تارنمای شبکه خبری فاکس نیوز از پشتیبانی آشکار "رادولف جولیانی" شهردار اسبق نیویورک از گروهک تروریستی منافقین ابراز شگفتی و به وی یادآوری کرد که مردم ایران و عراق از سوابق خشونت آمیز و رفتار فرقه گرایانه این گروهک نفرت دارند.

نواز شریف وارد تهران شد

نخست وزیر پاکستان برای دیدار و گفتگو با مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران، بررسی روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌های اقتصادی وارد تهران شد.

ورود منافقین به عرصه تشکیل دولت جدید در عراق/ عراق جنایات منافقین را فراموش نمی‌کند

پایگاه خبری صوت العراق با ارائه یک گزارش تحلیلی به بررسی تلاش‌های گروهک تروریستی منافقین برای تأثیر گذاری در مرحله بعد از انتخابات مجلس نمایندگان عراق و تشکیل دولت آینده این کشور پرداخت.

اراده ایران در مذاکرات غالب نمی‌شد فرانسه از نظرات حداکثری خود دست برنمی‌داشت

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه پیشنهادات زیاده خواهانه فرانسه به هیچ وجه مورد قبول ایران نبوده و نیست و تنها زمانی گشایش در مذاکرات ایجاد شد که فرانسه به خاطر پافشاری ایران بر خواسته‌اش و تاکید بر عدم پذیرش نظریات زیاده‌خواهانه که اعمال فشار شرکای فرانسه در ۱+۵ به این کشور را نیز در پی داشت، نظرات خود را تعدیل نموده و از نظرات حداکثری خود دست برداشت.

انتخابات مجلس ملی عراق رویداد مهم سیاسی در منطقه بود

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار معاون نخست‌وزیر عراق در امور اقتصادی گفت:انتخابات اخیر مجلس ملی عراق که با مشارکت گسترده همراه بود، یک رویداد مهم سیاسی در منطقه بود.



مدیرکل اسبق آژانس انرژی اتمی با وزیر خارجه ایران دیدار کرد

"هانس بلیکس" مدیرکل اسبق آژانس بین المللی انرژی اتمی و رئیس کنونی موسسه کمیسیون سلاح های کشتار جمعی سوئد که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است با "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

هر توافق هسته‌ای باید فرصت استفاده از حق مسلم غنی‌سازی‌مان را ایجاد کند

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با هانس بلیکس گفت : ما در موضوع غنی‌سازی یک حق مسلم داریم و اعتقاد ما این است که هر توافق هسته‌ای باید این فرصت را ایجاد کند که از این حق خود استفاده کنیم .

بهشتی پور: توافق ژنو دشمن را از حالت تهاجمی به تدافعی تبدیل کرد/نوبری: درباره توافق ژنو هم دولت اشتباه کرد هم مجلس

بعدازظهر امروز مناظره بررسی توافق ژنو با حضور "ناصر نوبری"، "محمد صادق کوشکی"، "علی بیگدلی" و" حسن بهشتی پور" در خبرگزاری نسیم برگزار شد.

تقدیر سازمان انرژی اتمی از حضور دکتر روحانی در جمع تلاشگران صنعت هسته‌ای کشور

سازمان انرژی اتمی ایران به مناسبت حضور رییس‌جمهور در جمع تلاشگران صنعت هسته‌ای کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

ظریف در راس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای‌ کشورمان عازم وین شد

وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی پیش تهران را به مقصد وین ترک کرد.


وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما گفته‌ایم که چیزی بیشتر از حقمان نمی‌خواهیم ولی از حقوقمان کوتاه نخواهیم آمد چون به دنبال سلاح اتمی نبوده و نیستیم.

اهدای نشان افتخار به سفیر اسبق ایران در ژاپن از سوی دولت این کشور

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در توکیو، روز جمعه نوزدهم اردیبهشت ماه نشان افتخار امپراتوری ژاپن با نام"خورشید تابان، ستاره زرین و سیمین" را از نخست وزیر این کشور دریافت کرد.

"افخم" مراتب همدردی ایران را به دولت و مردم ترکیه ابراز داشت

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف از وقوع انفجار در معدن زغال سنگ در استان مانیسا در غرب ترکیه، این سانحه دلخراش را به دولت و مردم ترکیه و خانواده‌های آسیب دیده تسلیت گفت.

لزوم محاکمه قاتلان دانشمندان هسته‌ای ایران/جهان به اسرائیلی‌ها خیرمقدم نمی‌گوید/ آمریکا و انگلیس می‌خواستند دموکراسی زوری و اجباری به خاورمیانه تحمیل کنند

کارشکنی غرب در مسیر دستیابی جمهوری‌اسلامی ایران به حقوق هسته‌ای محور گفتگوی ویژه خبری امشب به دکتر "هانس بلیکس" مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

هفت دقیقه قبل از آغاز دیدار اشتون و ظریف رویترز چه گزارشی منتشر کرد؟ / تحقیقات برای ساخت سلاح هسته‌ای!

خبرگزاری انگلیس رویترز نوشت: یافته های ناظران سازمان ملل مبنی بر اینکه ممکن است ایران روی طراحی بمب اتمی کار کرده باشد، به تحریم های شدید غرب علیه تهران کمک کرد تا در نهایت ایران مجبور شود به مذاکرات جدی روی بیاورد.

دولت فعلی کانادا به عنوان یک دولت افراطی شناخته شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به مواضع ضد ایرانی وزیر امور خارجه کانادا، این اظهارات را کاملاً مردود دانست و گفت: دولت فعلی کانادا بعنوان یک دولت افراطی شناخته شده که مواضعش فاقد منطق سیاسی بوده و بی‌ارزش است.

"درعا" مرگبارترین شهر سوریه برای کودکان

بر اساس جدولی که از سوی موسسه اکسفورد منتشر شده، مرگبارترین شهر سوریه برای کودکان بر اساس جمعیت درعا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار