سياست خارجی در هفته‌ای که گذشت؛

از گفتگوی تلفنی ظریف با همتای پاکستانی درباره مرزبانان ربوده شده ایرانی تا آغاز مجدد نشست‌های کارشناسی ایران و 1+5

ماجرای مونولوگ یک ساعته ظریف، صفوف طولانی دیدارهای دیپلماتیکی "ظریف"، انتصاب سفیر جدید ایران، انتصاب سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، انتصاب سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ایرلند، آغاز دور جدید مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 و ... از عناوین مهم هفته گذشته در حوزه سیاست خارجی است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین خبری حوزه سياست خارجی در هفته گذشته به شرح ذیل است:

ماجرای مونولوگ یک ساعته ظریف/ تذکرهای متعدد هیئت ایرانی به آمریکایی‌ها/ آیا ظریف در مذاکرات ژنو سر جان کری فریاد زد؟

معاون اروپا آمریکای وزیر امور خارجه ایران در گفتگوی مشروح با باشگاه خبرنگاران به موارد بسیاری از جمله، مونولوگ یک ساعته وزیر خارجه کشور در مذاکرات هسته‌‌ای، ادعاهای موجود در مورد مطرح شدن شدن موشک‌های بالستیک ایران در مذاکرات، ماجرای فریادهای ظریف بر سر وزیر خارجه آمریکا و ... اشاره کرد.




فردا؛ وزیران خارجه لهستان و اسپانیا به تهران می‌آیند/ سفر به ژاپن و اندونزی

وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه فیسبوک خود از سفر وزرای خارجه لهستان و اسپانیا به تهران خبر داد.


ارتقای همکاری‌های ایران و هند در حوزه موضوعات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی
وزیر امور خارجه کشورمان که در حال دیدار رسمی از هند به دعوت وزیر امور خارجه این کشور است، صبح روز جمعه با حامد انصاری، معاون رییس‌جمهور هند دیدار و گفت‌وگو کرد.


تأکید جمهوری اسلامی ایران برای رفع تمامی محدودیت‌های سد راه همکاری با هند

وزیر امور خارجه با تأکید بر زمینه‌های متعدد همکاری بین ایران و هند گفت: جمهوری اسلامی ایران به منظور رفع تمامی محدودیت‌های سد راه همکاری تهران با دهلی نو، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.


ظریف با مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار با مقامات هندی بعدازظهر روز جمعه با شیو شانکر منون مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند دیدار و موضوعات مهم روابط دو جانبه و مسائل منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.


تأکید بر ضرورت همکاری ایران و هند برای جلوگیری از گسترش افراطی‌گری و خشونت

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با مان موهان سینگ، نخست‌وزیر هند آخرین تحولات دو جانبه و موضوعات مهم منطقه‌یی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.




بهره‌برداری از ظرفیت کریدور شمال-جنوب/ همکاری‌‎های اقتصادی و بانکی دو کشور

تبادل نظر در مورد برگزاری کمیسیون مشترک کنسولی فی‌مابین، بهره‌برداری از ظرفیت کریدور شمال – جنوب به نفع دو کشور و همچنین همکاری‌ها در زمینه بندر چابهار و همکاری‌های اقتصادی و بانکی دو کشور، موضوعات کنسولی شامل ایرانیان، وضعیت دانشجویان مقیم و روابط ویزای دو کشور از مهمترین موضوعات مطرح شده در حوزه روابط دو جانبه از سوی وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه بود.


ملاک نزدیکی ایران با جریان‌های سیاسی میزان حمایت آنها از مقاومت است

سفیر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر سیاست ثابت و همیشگی جمهوری اسلامی ایران در در تعامل با جریان‌های مختلف سیاسی اظهار داشت: در رأس اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران موضوع مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارد و ملاک تعامل و نزدیکی ما با جریان‌های مختلف سیاسی، میزان پایبندی و حمایت آن‌ها از مقاومت است.


لزوم افزایش روابط اقتصادی ایران و لهستان/ زمینه برای حضور شرکت‌های لهستانی در ایران فراهم است

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه امیدواریم زمینه همکاری‌ها بین دو کشور بیشتر شود چرا که روابط اقتصادی ایران و لهستان در شان دو کشور نیست و باید افزایش یابد، گفت: ما معتقد هستیم زمینه برای حضور شرکت‌ها و بخش خصوصی لهستان در ایران فراهم بوده و از این فرصت می‌توان برای پیشبرد منافع دو ملت استفاده کرد.


لهستان تحریم‌های موجود علیه ایران رعایت می‌کند/ شرایط فراهم شود همکاری‌ها گسترش پیدا می‌کند

وزیر خارجه لهستان گفت: همکاری اقتصادی بین ایران و لهستان بسیار پایین بوده و این انعکاس اقتصاد دو کشور نیست، البته لهستان تحریم‌های موجود را رعایت می‌کند و اگر ایران شرایطی را فراهم سازد، زمینه همکاری وسیع‌تر ایجاد می‌شود و می‌توان در زمینه‌هایی مثل پزشکی و قضایی که ایران واردکننده آن است، اقداماتی را انجام داد.




مشکلی برای پرداخت قسط پول‌های بلوکه شده وجود ندارد/ همکاری‌های هسته‌ای دستور کار مذاکرات بعدی

عضو تیم هسته‌ای کشورمان در واکنش به اظهارات هفته گذشته صدراعظم آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی مبنی بر پذیرفتن غنی‌سازی ایران گفت: تمام اینگونه اظهارات، اعترافی به دستاوردهای توافق ژنو است؛ اعتراف به اینکه حق غنی‌سازی ایران پدیرفته شده و هم اکنون نیز جریان دارد و در آینده هم ادامه خواهد داشت.


سفر آتی معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لهستان به ایران

وزرای خارجه ایران و لهستان، اراده سیاسی موجود در دو کشور برای تقویت و تحکیم مناسبات فی‌مابین از طریق فعال کردن ظرفیت‌های متقابل را مورد تأکید قرار دادند.


وزارت خارجه ایران: آمریکا در موضعی نیست که دیگران را در حوزه حقوق بشر موعظه کند

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به انتشار گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در کشورمان توسط آمریکا تاکید کرد: دولت آمریکا در موضعی نیست که دیگران را در حوزه حقوق بشر موعظه کند.


تخت‌روانچی بر حمایت ایران از دولت مشروع و قانونی ونزوئلا تأکید کرد

معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه در دیدار معاون آسیا، خاورمیانه و اقیانوسیه وزارت روابط خارجی ونزوئلا ، هرگونه اقدام خشونت آمیز و کشته شدن افراد بیگناه در ونزوئلا را محکوم کرد.


"امیرعبداللهیان" به مسکو رفت

معاون وزیر خارجه ایران به منظور دیدار با مقامات روسیه و رایزنی درباره تحولات منطقه عازم مسکو شد.


"اشتون" شنبه هفته آینده در تهران/ دیدار با مقامات کشورمان

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه شنبه(۱۷ اسفند ماه) وارد تهران می‌شود و یکشنبه با ظریف دیدار و دوشنبه نیز به اصفهان می‌رود.


ضرورت گفتمان‌سازی در حوزه امنیت ملی با استفاده از ظرفیت‌های بومی

دبیر شورای عالی امنیت ملی در نشست عمومی اعضای کرسی‌های مطالعاتی راهبردی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ضرورت گفتمان‌سازی در حوزه امنیت ملی با استفاده از ظرفیت‌های بومی اظهار داشت: پیاده‌سازی الگوی پیشرفت ایرانی- اسلامی بدون در نظر گرفتن نقش فعال و بالنده برای مراکز تولید کننده اندیشه راهبردی امکان پذیر نیست.


اراده سیاسی ایران و اسپانیا برای تقویت روابط دوجانبه/ تلاش دو کشور برای مبارزه با افراطی‌گری

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در سال‌های گذشته به دلیل مشکلاتی که با اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایجاد شده روابط ما و اسپانیا کاهش جدی داشت اما اراده سیاسی دو کشور بر تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی است.




بر‌آنیم تا کاهش روابط چندساله ایران و اسپانیا را جبران کنیم/ گسترش روابط دوجانبه در تمام زمینه‌ها

وزیر خارجه اسپانیا گفت: بر‌آنیم تا کاهش روابط چندساله ایران و اسپانیا جبران کنیم و روابط دوجانبه را در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی گسترش دهیم.


در صورت جلب اعتماد ملت ایران امکان توافق جامع هسته‌ای وجود دارد/ نگران شرایط اوکراین هستیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در صورت حسن نیت و اراده سیاسی 1+5 و در صورتی که به مفاد بیانیه برنامه اقدام مشترک ژنو پایبند باشند، امکان دستیابی به یک راه حل جامع در همین فرصت 6ماهه اول یعنی تا پایان ژوئیه 2014 وجود دارد.


فرزند چهار روزه گروهبان دانایی‌فر در انتظار پدر / دار و دسته نیویورکی‌ها در راهروهای کنگره در انتظار تشدید تحریم‌ها

بر اساس اطلاعات بدست آمده "گروهبان جمشید دانایی‌فر" هفته گذشته صاحب فرزند شده و این در حالی است که بیست و دو روز از ربوده شدن او توسط تروریست‌ها می‌گذرد و اگر اوضاع به این وضع پیش برود نمی‌تواند پدر خود را ببیند.


تیم دیپلماسی سربازان نظام در عرصه مذاکرات هسته ای هستند

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای، سربازان کشور در حراست از منافع و مصالح نظام اسلامی هستند.


تاکید بر استمرار همکاری‌ها و گسترش روابط ایران و ونزوئلا

در دیدار معاون وزارت خارجه ونزوئلا و وزیر امور خارجه کشورمان، دو طرف بر گسترش روابط فی‌مابین تاکید کردند.


انتصاب سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ایرلند

به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب رئیس‌جمهور کشورمان "جوادکچوئیان" به سمت سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ایرلند منصوب شد.




خرچنگ و آب باران غذای اصلی مسافران غیر قانونی / اقیانوس هند قتلگاه مسافران غیرقانونی استرالیا + فیلم

آب‌های اقیانوس به قتلگاه مسافران غیرقانونی استرالیا تبدیل شده و برای بسیاری این سفر رویایی نیمه تمام باقی می‌ماند... اسارتی که هر لحظه طعم مرگ می‌دهد.


مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 چهارشنبه در وین برگزار می‌شود

اولین جلسه از نشست‌های کارشناسی ایران و 1+5 از 14 اسفند(چهارشنبه هفته جاری) آغاز خواهد شد و تا 16 اسفند(جمعه) ادامه خواهد داشت.


وزرات خارجه خواستار خودداری هموطنان از انجام سفر غیرضروری به تایلند شد

وزارت امور خارجه طی اطلاعیه‌ای، مجدداً خواستار خودداری هموطنان کشورمان از انجام سفر غیر ضروری به کشور تایلند شد.


نبرد اطلاعاتی که 175 تکفیری را در 3 ثانیه به درک واصل کرد

موفقیت‌های ارتش سوریه در برخورد با گروه‌های تکفیری در حالی رخ می‌دهد که براساس گزارش‌ها از آغاز درگیری‌ها تاکنون ارتش موفق شده بیش از 13 هزار تروریست را به هلاکت برساند و شکست سنگینی را متحمل جریان ضد دولتی که از حمایت بین المللی هم برخوردار است وارد آورد.


ادعای مضحک منافقین درباره اموال پادگان اشرف

منافقین در بیانیه‌ای از به سرقت‌رفتن مقداری جوراب، حوله، کارتنِ کفش و دستکش در پادگان اشرف توسط دولت عراق خبر داد.


مادر سجاد هنوز چشم به درب خانه دوخته است تا فرزند مرزبانش بیاید / ناله‌هایی که حقوق بشر را به تصویر می‌کشد

فضای خانه سجاد زوهانی را اندوه فرار گرفته بود و تنها صدای اشک و ناله‌ای شنیده می‌شد که حقوق بشر را به تصویر می‌کشد.




تهران و مسکو بر حل بحران سوریه از طریق سیاسی تاکید کردند

معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه بر حل بحران سوریه از طریق راهکار سیاسی تأکید کردند.


بازیگران بین‌المللی خواست اکثریت مردم سوریه را بپذیرند

سفیر ایران در بیروت گفت: در صورتی که اراده سیاسی واقعی در بین بازیگران بین‌المللی برای راه حل سیاسی در سوریه وجود داشته باشد، باید در اولین گام، مانع حمایت‌های مالی و تسلیحاتی خارجی از گروه‌های تروریستی شوند و سپس با برنامه‌ریزی برای برگزاری انتخابات سالم، هرآنچه را که خواست اکثریت مردم آن کشور باشد، بپذیرند.


سخنان دوپهلو آمریکایی‌ها باعث استمرار فضای بی‌اعتمادی می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها گفت: سخنان دوپهلو باعث استمرار فضای بی‌اعتمادی است و به مذاکرات جدی و سازنده لطمه می‌زند.


افخم: ایران مخالف هرگونه اقدام تروریستی است

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام تروریستی در استان یون نان چین را محکوم کرد.


وزیر امور خارجه کشورمان به ژاپن و اندونزی سفر می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: محمدجواد ظریف به دعوت فومیو کیشیدا همتای ژاپنی اش ، طی روزهای 13 و 14 اسفند ماه جاری از این کشور دیدار خواهد کرد.




دست رد دادگاه اسپانیا بر سینه منافقین

پارلمان اسپانیا با صدور قانون جدیدی، حکم دادگاه این کشور برای مشاور امنیت ملی عراق را که با لابی منافقین صادر شده بود بی‌اعتبار کرد.


انتصاب سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف

بنا به پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان و تصویب رئیس‌جمهور اسلامی ایران، "عبدالرحیم ساداتی‌فر" به عنوان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف منصوب شد.


برنامه‌های "ظریف" در سفر به توکیو

وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز به وقت تهران برای بررسی تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای وارد توکیو پایتخت ژاپن شد.


گفتگوی تلفنی ظریف با همتای پاکستانی درباره مرزبانان ربوده شده ایرانی

معاون وزیر امور خارجه گفت: وزیر امور خارجه در تماسی تلفنی با همتای پاکستانی در خصوص وضعیت 5 مرزبان ربوده شده کشورمان توسط تروریست‌ها گفتگو کرد.


مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 امروز در وین برگزار می‌شود

اولین جلسه از نشست‌های کارشناسی ایران و 1+5 از امروز(چهارشنبه) آغاز خواهد شد و تا 16 اسفند(جمعه) ادامه خواهد داشت.





در دیدار گروه دوستی پارلمانی ژاپن و ایران با وزیر خارجه کشورمان، روند روابط ژاپن و ایران مرور شد و دو طرف علاقمندی برای تقویت روابط و کسترش همکاری‌های موجود را مورد تاکید قرار دادند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار