به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "سید حسین مسبوق" به راهکارهای ایجاد تجاری سازی صنعت گیم اشاره کرد و افزود:مهمترین راهکار در این زمینه رونق اقتصادی بازی رایانه ای و کامل شدن چرخه اقتصادی این عرصه است.
وی توضیح داد: باید از زمان طرح ایده برای تولید تا انتهای کار که بحث بازاریابی ، تبلیغات و توزیع بازی مطرح است به شکل یکپارچه عمل کرد چون نادیده گرفتن یک فراینددر ساخت بازی سبب می شود تا زحمات و پیشرفت های دیگر بخش ها از بین برود .
تولید کننده بازی رایانه ای شبان به ضرورت بازار یابی و تبلیغات در حوزه گیم اشاره کرد و افزود:با راه اندازی شبکه توزیع مناسب محصولات به شکل دیجیتالی و دانلود می توان به راهکار استاندارد برای فروش بازی رایانه ای در ایران دست یافت .
مسبوق حلقه گمشده در چرخه اقتصادی را در نبود شبکه مناسب بازاریابی و تبلیغات دانست و گفت: تولید کنندگان بازی رایانه ای زمانی که به بلوغ فنی و هنری در زمینه تولید محصول دست می یابند ، انتظار توجه بیشتری را از سوی مسوولان دارند.
به عقیده این تولید کننده بازی رایانه ای ،محصول تولید شده در حوزه گیم باید در شان مخاطب و بازیکن باشد و در این زمینه حمایت مسوولان از تولید کنندگان بازی را نادیده گرفت.
مدیر عامل شرکت پژوهش توسعه آریا بابیان اینکه به رغم درآمدزا بودن حوزه گیم،بخش خصوصی کمتر در عرصه تولید و توزیع گیم رغبت نشان می دهد،افزود:بازی رایانه ای به همان میزان که سودآور است ریسک سرمایه گذاری بالای نیز دارد.
وی با بیان اینکه در بازار اقتصادی کشور هر روز شاهد ورشکستگی شرکت های بزرگ و با تجربه هستیم ،گفت که سرمایه گذاران در ایران آینده نگر نیستند و به دنبال رسیدن به نتیجه سریع و در آمد بالا هستند این در صورتی است که اگر به شکل برنامه ریزی شده و ارد صنعت گیم شوند می توانند منبع درآمد قابل اطمینان و طولانی مدتی را کسب کنند.
انتهای پیام/