راه‌اندازی بازی رایانه‌ای" آزمان" توسط سازمان بهزیستی کشور می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد داشته باشد.

 محسن روشن‌پژوه،مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: بازی رایانه‌ای به نام آزمان به معنی (سرزمین بدون زمان) سال گذشته توسط سازمان بهزیستی کشور رونمایی شد که آموزش آن می‌تواند در پیشگیری  از اعتیاد موثر واقع شود.
 
وی ادامه داد:این بازی برای گروه سنی زیر 18 سال طراحی شده  می‌تواند یکی از شیوه‌های موثر در پیشگیری از اعتیاد باشد به طوریکه کودک و نوجوان در حین بازی و تعامل با شخصیتهای آن مفاهیم را به طور غیر مستقیم درک کرده و در بینش دانش و انتخاب آنها تاثیر بسزایی داشته باشد.
 
سخنگویی تصریح کرد: بازی آزمان با همکاری کارشناسان متخصص در حوزه‌های اعتیاد، آموزش و تکنولوژی کودک و نوجوان و همچنین کارشناسان طراحی بازی‌های رایانه‌ای ایجاد و بیش از یک سال طراحی آن به طول  انجامید.
 
روشن پژوه افزود: این بازی با دو شخصیت دختر و پسر آغاز می‌شود و فضای بازی به گونه‌ای است که شخصیت اصلی بازی در موقعیت‌های قرار می‌گیرد که باید انتخابهایی را انجام دهد و اگر این اقدام سالم باید برنده شده و به مرحله بعدی راه پیدا می‌کند و درصورت که انتخاب ناسالمی داشته باشد با شکست مواجه خواهد شد.
 
مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: در سال 1393 یک الگوی بازاریابی مبتنی بر کار رسانه‌ای برای این بازی در نظر گرفته این و قرار است تا کمیته‌ای بازاریابی آن را تحت پوشش خود بگیرند تا بتوانیم آن را با ارائه تسهیلات به گروه تحت پوشش خود ارائه نماییم.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: بازی ، بهزیستی ، رایانه ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.