منبعی رسمی در چین اعلام کرد مازاد تجاری این کشور در ماه آوریل افزایش یافت و به 18 میلیارد و 450 میلیون دلار رسید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اداره گمرک چین اعلام کرد صادرات این کشور در ماه آوریل نسبت به‌ مارس 0/9 درصد افزایش یافت و به 188 میلیارد و 540 میلیون دلار رسید، واردات آن هم 0/8 درصد افزایش داشت و به 170 میلیارد و 90 میلیون دلار رسید.

این در حالی است که در ماه مارس هم صادرات و هم واردات چین کاهش محسوسی یافته بود به طوری که صادرات این اقتصاد دوم جهان 6/6درصد و واردات آن 11/3 درصد افت را نشان می‌داد.

مازاد تجاری چین در ماه مارس 7 میلیارد و 710 میلیون دلار بود. این آمار با توجه به کسری تجاری غافلگیر کننده 23 میلیارد دلاری ماه فوریه، نگران کننده خوانده شد.

طبق آماری رسمی، رشد اقتصادی چین در سه ماهه اول امسال 7/4 درصد بود که پایین‌ترین میزان طی 18 ماه گذشته است.

 چین که هر گونه کندی گسترده در رشد اقتصادی خود را منتفی می‌داند اوایل ماه اوریل تدابیری تشویقی را برای پویاتر کردن اقتصاد خود اعلام کرد که شامل کاهش مالیات بنگاه های اقتصادی کوچک و سرمایه‌گذاری در شبکه راه آهن کشور بود.

چین برای بالا بردن تجارت بین المللی خود، بیشتر روی کشورهای در حال توسعه به ویژه در منطقه آمریکای لاتین و آفریقا حساب می‌کند.

به همین علت،"لی کیچیانگ"، نخست وزیر چین، روز دوشنبه در مقر اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا گفت: کشورش قصد دارد تا سال 2020 مبادلات تجاری با افریقا را دو برابر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار