"محسن کاظمی" کتاب خاطرات "احمد احمد" را خط پیشانی خاطرات دفاع مقدس می‌داند.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛  نشست کتاب "سال‌های بی‌قرار" عصر امروز در انتشارات سوره‌ی مهر با حضور "محسن کاظمی" نویسنده‌ی کتاب "سال‌های بی‌قرار" برگزار شد.
 
در این مراسم "محسن کاظمی" نویسنده اظهار داشت: عمده‌ی کتاب‌های من پیرامون تاریخ شفاهی انقلاب شخصیت‌های معروف سیاسی نیستند و شهرت شخصیت‌های کتابم  پس از انتشار کتاب خاطراتشان به وجود آمده‌ است. این افراد شخصیت‌های مؤثر و تأثیرگذاری در انقلاب بوده‌اند اما پس از پیروزی انقلاب موج‌سواری نکردند.



وی افزود: خاطرات شخصیت‌های سیاسی بزرگ  متاثر از ارزش‌های فعلی آن‌هاست. فکر می‌کنم کسانی که من به سراغ خاطراتشان رفتم فارغ از این ارزش‌ها هستند. برای من ارزش و اهمیت داشت به دنبال پاسخ پرسش‌هایم بروم.

این نویسنده ادامه داد: کسانی که خاطراتشان را ثبت و ضبط کرده‌اند، حقیقتی در دل خاطراتشان نهفته است. تمام کارهایم در زمینه‌ی خاطرات انقلاب است. جنگ و دفاع مقدس در بافت انقلاب شکل گرفته و کسانی که راحت به دفاع مقدس می‌پردازند توجهی به این بستر و بافت‌ها ندارند.

"کاظمی" عنوان کرد:‌ انقلاب بحث ایدئولوژیکی است که از مرزهای زیادی گذشته و به انقلابی شدن رسیده‌است. این مرزها بسیار شفاف نیست و پرداختن به حق یا باطل بودن جریانی نیاز به پژوهش‌های عظیمی دارد که زوایای مختلف انقلاب را بررسی می‌کنم.
 
این نویسنده خاطرنشان کرد: گروه‌های زیادی در انقلاب نقش داشتند که جایگاه‌شان در تاریخ مشخص نیست. آن‌چه می‌توان به عنوان خط پیشانی خاطرات دفاع مقدس بدانیم، خاطرات "احمد احمد" است که می توان باب جدیدی در این زمینه باز کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دفاع ، مقدس ، احمداحمد ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.