مقامات حماس روز چهارشنبه با توزیع یک روزنامه القدس وابسته به جنبش فتح در نوار غزه موافقت کردند و به این ترتیب ممنوعیت هفت ساله توزیع روزنامه های فتح در غزه به پایان رسید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری شین هوا،  مقامات حماس روز چهارشنبه با توزیع یک روزنامه القدس وابسته به جنبش فتح در نوار غزه موافقت کردند و به این ترتیب ممنوعیت هفت ساله توزیع روزنامه های فتح در غزه به پایان رسید. 

 این رفع ممنوعیت یک ماه پس از امضای توافق آشتی ملی بین گروه های فلسطینی انجام شد و به عنوان اقدامی برای نشان دادن حسن نیت ارزیابی می شود. حدود سه هزار نسخه از روزنامه القدس از طریق گذرگاه بیت حانون وارد نوار غزه و در سراسر آن توزیع شد.   

روزنامه القدس در پایگاه اینترنتی خود ضمن تمجید از این تصمیم حماس آن را ابتکاری خوب توصیف کرد و از مقامات حماس خواست ممنوعیت دو روزنامه پرتیراژ تر کرانه غربی را نیز لغو کند.

مصطفی برغوثی رئیس کمیته آزادی - سازمانی که پس از امضای توافق آشتی تشکیل شد - اعلام کرد این اقدام حماس باعث سرعت گرفتن تلاش های آشتی خواهد شد. وی گفت در چند روز آینده شاهد اقدامات مشابه بیشتری خواهیم بود.

حماس سال 2008 توزیع روزنامه های القدس، الایام و الحیات را که به فتح وابسته بودند ممنوع کرد. در آن زمان حماس اعلام کرد ممنوعیت این روزنامه ها در پاسخ به ممنوع شدن روزنامه این جنبش در کرانه غربی صورت گرفته است.

سران گروه‌های فلسطینی اواخر آوریل از امضای توافق صلح خبر دادند تا اختلافات سیاسی داخلی در فلسطین پایان یابد. این شکاف ژوئن سال 2007 پس از درگیری فتح و حماس آغاز شده بود. 

بر اساس توافق آشتی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مذاکره برای تشکیل دولت وحدت ملی را ظرف پنج هفته آغاز خواهد کرد و انتخابات سراسری شش ماه پس از تشکیل دولت وحدت ملی برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار