رييس مركز مديريت بيماري هاي واگيردار وزارت بهداشت گفت: کودکان زير 5 سال در شهرهاي مرزي غرب كشور قطره فلج اطفال دريافت مي كنند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دكتر محمد مهدي گويا  در واکنش به انتشار برخي از اخبار به نقل از سازمان جهاني بهداشت مبنی بر وضعيت اضطراري بين المللي فلج اطفال گفت: با برنامه ريزيها و هماهنگي هاي صورت گرفته با دانشگاههاي علوم پزشكي آذربايجان غربي، كردستان، ايلام، اهواز، آبادان و دزفول در پايان ارديبهشت ماه 93 عمليات واكسيناسيون فلج اطفال در دو نوبت و به فاصله يك ماه انجام مي شود.

دكتر گويا با اشاره به اين كه ايران در همسايگي دو كشور آلوده به اين ويروس قرار دارد گفت: ايران به جهت همسايگي با اين دو كشور از جايگاه ويژه اي برخوردار است. به همين دليل در حال حاضر با حساسيت ويژه اي بيماري را رد يابي كرده و بطور مرتب عمليات واكسيناسيون را به ويژه در مناطق مرزي كشور اجرا مي كند.

رييس مركز مديريت بيماريهاي واگيردار يادآور شد: عمليات واكسيناسيون كودكان زير 15 سال نيز چندي پيش به محض مشاهده يك مورد بيماري در كشور همسايه عراق در مرزهاي شرق كشور نيز به اجرا در آمد.   

دكتر گويا در ادامه افزود: سه كشور نيجريه، پاكستان و افغانستان در دنيا بطور بومي آلوده به اين ويروس هستند و اين بيماري را به كشورهاي ديگر انتقال مي دهند و طي 5 ماه گذشته اين ويروس را به 10 كشور دنيا انتقال داده اند.

دكتر گويا علت اعلام وضعيت اضطراري از سوي سازمان جهاني بهداشت را به دليل انتقال اين ويروس در فصل غير معمول و تعداد كشورهاي آلوده شده ذكر كرد و گفت: براي جلوگيري از انتشار مجدد فلج اطفال در دنيا و ريشه كن ماندن اين بيماري به يك اقدام هماهنگ و گسترده در سطح بين المللي نياز است.

وي افزود: در حال حاضر اين ويروس در كشورهاي نيجريه، پاكستان، افغانستان، سوريه، عراق، كامرون، گينه، اتيوپي و اسرائيل مشاهده شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار