سیدعلیرضا حسینی از انعقاد تفاهمنامه شهردار تهران با وزارت دفاع و نیروهای مسلح در خصوص انتقال پادگان جی به خارج از شهر تهران خبر داد.

سید علیرضا حسینی، شهردار منطقه 9 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تصویب قانونی مبنی بر انتقال پادگانها به خارج از شهر اظهار داشت: بر اساس توافق‌های صورت گرفته با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت انتقال پادگان جی به خارج از شهر، مسیر اتصال بزرگراه یادگار امام به میدان فتح باز خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه بخشی از محدوده بزرگراه یادگار امام تا میدان فتح متعلق به نیروی زمینی ارتش است به انعقاد تفاهمنامه‌ای از سوی شهردار تهران با این سازمان اشاره نمود و افزود: بخشی دیگر از این محدوده متعلق به وزارت آموزش و پرورش بوده که هماهنگی‌های لازم در خصوص تملک این اراضی از سوی امور نهادهای شهرداری تهران صورت پذیرفته است.

شهردار منطقه 9 تصریح کرد: بر این اساس امتیازاتی به نهاد‌های طرف قرارداد، اعطاء شده و مبالغی نیز پرداخت خواهد شد.

حسینی در ادامه به بهره‌برداری از ادامه بزرگراه یادگار امام تا شهید دستغیب در سال 91 وسپس تعطیلی این پروژه تا به امروز اشاره کرد و افزود: تملک پادگان جی و اراضی متعلق به نیروی زمینی ارتش و آموزش و پرورش امکان اضافه شدن 2600 متر مربع دیگر را فراهم نموده که این امر در نهایت منجر به باز شدن مسیر بزرگراه فتح به میدان فتح و درنهایت بزرگراه آزادگان خواهد شد.

وی افزود: 95 هزار متر مربع از این محدوده متعلق به وزارت دفاع و پشتبانی نیروهای مسلح و 30 هزار متر مربع مربوط به ارتش جمهوری اسلامی ایران است ضمن اینکه 18 هزار متر مربع دیگر نیز به وزارت آموزش و پرورش تعلق داشته و مذاکرات در خصوص این اراضی صورت پذیرفته است.

شهردار منطقه 9 با اشاره به تامین اعتبار لازم جهت تملک 8هزار متر مربع زمین خارج از پادگان جی و ساخت کارگاههای اداری، تجاری و مسکونی برای اشخاص حقیقی به آغاز عملیات اجرایی جهت احداث ادامه مسیر بزرگراه آزادگان تا بزرگراه فتح از سالجاری اشاره نمود و اظهار داشت: بهره برداری از این پروژه در سال 93 خواهد بود.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: تکمیل پروژه استاد معین تا 31 متری جی نیز به عنوان یکی دیگر از اقدامات معاونت فنی و عمران شهرداری تهران در سالجاری است که تا پایان سال از سوی سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اراضی ، تملک ، پادگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.