مدیر اسبق دبیرستان سپاه گفت: هنگامی که خبرنگاران خارجی، دانش‌آموزان ما را با لباس نظامی می‌دیدند، اعلام کردند که این مکان مرکز قدرت اسلام شده است.

"حجت‌الاسلام و المسلمین سید صمصام‌الدین قوامی" مدیر اسبق دبیرستان سپاه در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: هنگامی که خبرنگاران خارجی، دانش‌آموزان ما را با لباس نظامی دیدند، اعلام کردند که این مکان اکنون مرکز قدرت اسلام  شده است.
 
وی افزود: نکته جالبی که تعجب خبرنگاران خارجی را برانگیخت، این بود که آن‌ها نوجوان‌هایی کم سن و سال را می‌دیدند که با لباس نظامی حضور پیدا کرده‌اند، لذا خبرنگاران مذکور از این مسأله متعجب شده بودند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین قوامی با اشاره به ویژگی متمایز دانش‌آموزان دبیرستان سپاه تصریح کرد: دانش‌آموزان دبیرستان سپاه نظامی‌گری و دانش‌آموز بودن را کنار هم داشتند، آن‌ها شیفت روز را در دبیرستان رشته‌های مهارت و ریاضی- فیزیک می‌خواندند و در شیفت نیم روز نیز به خواندن دروس طلبگی می‌پرداختند.
 
رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به از خودگذشتگی دانش‌آموزان دبیرستان سپاه گفت: هنگامی که عملیاتی آغاز می‌شد،  نمی‌توانستیم این بچه‌ها را کنترل کنیم زیرا بسیاری از آنان می‌گفتند که اکنون درس بر ما واجب نیست و با همین روحیه بسیاری از آنان به شهادت رسیدند و این مسأله‌ای بود که همیشه من را به تعجب وا می‌داشت زیرا این بچه‌ها عاشق شهادت بودند و من به حال آن‌ها  غبطه می‌خورم.
 
وی به بیان خاطره‌ای از دانش‌آموزان ممتاز دبیرستان سپاه پرداخت و افزود: خاطره‌ای که اکنون از این بچه‌ها به ذهنم مانده این است که شاگردان ممتاز دبیرستان سپاه به سوریه رفتند و این سفر بهترین جایزه برای آن‌ها بود.
 
مدیر اسبق دبیرستان سپاه با اشاره به تعطیلی این دبیرستان خاطر نشان کرد: متأسفانه در سال‌های بعد دبیرستان سپاه تعطیل شد و ما از بروز این مسأله غمگین هستیم و  انتظاری که اکنون داریم این است که این مدرسه مجدداً راه‌اندازی شود.


گفتنی است حجت‌الاسلام و المسلمین قوامی در سال 1362 مدیر دبیرستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیما علیدادی
۱۱:۱۱ ۱۹ تير ۱۳۹۸
درود بر تمامی نهاد های نظامی انتظامی امنیتی اطلاعاتی و حفاظتی که برای کشور عزیزمان زحمت می‌کشند.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۰:۰۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
درود بر سپاه ، ارتش، بسیج، نیروی اتتظامی، اطلاعات و نیروهای سپاه قدس که همه برای امنیت این مملکت زحمت می کشن.
Iran (Islamic Republic of)
امير
۲۳:۴۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام بر روح با عظمت شهداي والا مقام دبيرستان سپاه و سلام بر خانوادهاي معظم انان.ان عزيزان جزو بهترين بندگان خداوند در دوره خودشان بودند.با تقوي مودب درسخوان و در نهايت مجاهد در راه خدا. ياد همشان گرامي چه شهيدشان چه زنده شان.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۲۳:۱۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
درود بر تمام سربازان اسلام ( ارتش سپاه بسیج )
Germany
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
پس ارتش چی؟؟؟

درود بر تمام ارتشی ها
Iran (Islamic Republic of)
خیرالله کاظمی جوجیلی
۲۱:۳۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
افتخار ایران وهمه ما سپاه
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۱۱:۵۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
درود بر سپاه پاسداران
آخرین اخبار