شب گذشته "گروه لیان" در تالار وحدت اجرا رفت.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران، شب گذشته کنسرت گروه لیان بوشهر به سرپرستی "محسن شریفیان" در تالار وحدت برگزار شد. در این اجرا "حسن شریفیان" در کنار دیگر نوازندگان به روی صحنه رفت، این گروه درخشش چشم‌گیری را بر روی صحنه داشتند.

استقبال از این اجرا به گونه‌ای بود که درصد بالایی از همشهریان و هواداران شریفیان از بندرعباس به تهران آمده تا در این کنسرت شرکت کنند، شریفیان در اجرای قطعات این کنسرت طنز را به عنوان چاشنی در ترانه‌هایش استفاده کرد و ازدواج‌هایی که به طلاق منجر می‌شود را به عنوان یکی از دغدغه‌هایش به مخاطبان گوشزد کرد.

استفاده از حرکات نمایشی در کنسرت گروه لیان که برگرفته از رسوم اهالی بندرعباس است شور و حال خاصی به سالن داد.

حضور "وحید اسداللهی" نوازنده آذری زبان به عنوان نوازنده مهمان در یکی از قطعات موجب تشویق وی از جانب تماشاگران شد.

"محسن شریفیان" با اشاره به اینکه موسیقی جنوبی ایران به همه اقوام دیگر این سرزمین پهناور چون ترک و لر وابسته است، تاکید کرد: که در کنسرتش از تلفیق این سبک‌های موسیقی استفاده می‌کند.

درخشش "وحید اسداللهی" بر صحنه تالار وحدت به گونه‌ای بود که "محسن شریفیان" به درستی عرصه را به تنهایی برای عرض اندام در اختیار "وحید اسداللهی" قرار داد تا وی به همراه دیگر نوازندگان سازهای ضربی هنر خود را به حاضران سالن تقدیم کند.

"محسن شریفیان" آخرین قطعه بخش اول کنسرت گروه لیان را به "محمدرضا لطفی" استاد تازه در گذشته موسیقی ایرانی تقدیم کرد که ادب شریفیان و تیم لیان بسیار قابل ستودنی است.

در بخش دوم کنسرت، مراسم زار جزیره خارک اجرا شد و سپس "حمزه مقدم" سیه چرده کوته قد با ظاهری عجیب در زمینه نوازندگی کاری کرد که تمامی حضار وی را تشویق کردند اجرای رپ به شیوه جنوبی و موسیقی زار اول اجرای رسمی موسیقی رپ در فضای رسمی موسیقی ایران بود که هیجان را در سرای سالن پخش کرد.

"پیام رونق" نوازنده "دی‌جی‌ری‌دو" دیگر مهمان گروه موسیقی لیان بود که به تلفیق موسیقی بندرعباس و یونان کمک کرد.

توجه شریفیان به صدابرداری و تاکید بر وضوح صدا از نکات بارز اجرای وی بود که نشان دهنده احترام وی به تماشاگران و موسیقی‌اش بود.

در طول اجرا تماشاگران از گروه لیان می‌خواستند که قطعات "تینا" و "ماهی فروش" اجرا شود که در آخر شریفیان و تیم لیان قطعه "تینا" را به عنوان حسن ختام اجرا کردند.  
 
اجرای گروه لیان به قدری خوب و سرزنده بود که می‌توان از اشتباهات و نکات منفی اجرای گروه لیان چشم پوشی کرد.  
 
گروه لیان شامل "محسن شریفیان"، نی انبان "آکا صفوی" خواننده، "محمود بردک نیا"، دمام و شیکر،‌" حسین سنگسر"، دایره و دم‌دم، مرتضی پالیزدان"، دایره و ضرب و تمبو، "، حمید اکبری"، تمبو و کاخن، "مهدی  شریفیان عود، "حمزه مقدم"  دایره، "وحید اسداللهی" نقاره، "پیام رونق" وی جی ری دو و هادی منوچهری" حرکات آیینی است.  
 
در این کنسرت هنرمندانی چون "داوود رشیدی ، "رضا بابک" و "لیلی رشیدی" حضور داشتند.  
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار