سرپرست معاونت فرهنگي هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربایجان‌شرقی از برگزاري آيين اختتاميه دومين جشنواره سراسري فيلمنامه‌نويسي باب رحمت در پايان ارديبهشت‌ماه جاري در تبريز خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محرمي" گفت: آيين اختتاميه و معرفي نفرات برتر دومين جشنواره سراسري فيلمنامه نويسي باب رحمت سي و يكم ارديبهشتماه جاري با حضور "حجتالله ايوبي" معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس سازمان سينمايي در مجتمع سينمايي 22 بهمن تبريز برگزار ميشود.

وي همچنين از برگزاري آيين تجليل از سه استاد برجستهي عرصهي فيلمسازي همزمان با آيين اختتاميه اين جشنواره خبر داد.

محرمي اظهار داشت: این جشنواره با هدف معرفي ابعاد شخصيتي پيامبر عظيم الشان اسلام، شناسائي توانمندي هاي هنرمندان فیلمنامه نویس کشور در توليد آثار ارزشي و ایجاد زمینه لازم برای نگاهی بدیع و موثر به سیره و سنت پیامبر رحمت از قاب هنر سینما برگزار شده است.

وی، ایجاد زمینه برای آشنایی بیشتر نسل جوان با پیامبر(ص) و حیات فکری و سیاسی ایشان و ایجاد انگیزه و اشتیاق جهت نگارش فیلمنامه های ارزشی و شناسائي استعدادهاي نو در این زمینه را از دیگر اهداف برگزاري این جشنواره برشمرد.

سرپرست معاونت فرهنگي هنري ادارهي كل، با اشاره به اینکه جشنواره فیلمنامهنویسی باب رحمت در دو بخش موضوعی و ویژه برگزار شده است، گفت: بخش موضوعی این جشنواره شامل جلوههای اخلاقی، رفتاری و اجتماعی پیامبر رحمت و عدالت(ص) نظیر: انسان دوستی، رأفت، یتیم نوازی، عدالت، مبارزه با جهل و خرافات و ...، شدت و قاطعیت برخورد پیامبر با کفار و رافت و رحمت با مومنین به مصداق آیه شریفه"اشدا علی الکفار و رحما بینهم"،تشریح و تببین تصویری آیه شریفه"و ما أرسلناك إلّا رحمة للعالمين" در راستای مقابله با ارایه تصویر خشن از پیامبراکرم(ص) توسط استکبار ، بیان تصویری از احادیث و گفتار و رفتار پیامبر رحمت و عدالت(ص) به عنوان اسوه حسنه، استفاده از سیره پیامبر رحمت و عدالت(ص) برای زندگی امروز، الگوگیری از سیره پیامبر اعظم (ص) در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی در دنیای مدرن و امروزی و نقش وحدت آفرين پيامبر اسلام در زندگي مسلمانان است.

وي بخش ویژه را نیز شامل حماسه سیاسی ،حماسه اقتصادی، نماز و نیایش، راهکارهای فرهنگی و هنری پیشگیری از اعتیاد، دفاع مقدس و ایثار و شهادت، حجاب و عفاف و زلزله و نقش معنويت در تحمل مصائب طبيعي عنوان کرد.

دومين جشنواره فيلمنامه نويسي باب رحمت توسط اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامي آذربايجان شرقي با همكاري انجمن فيلم استان، حوزهي هنري استان، سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز و معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري تبريز برگزار شده و آيين اختتاميهي آن نيز سي و يكم ارديبهشتماه جاري ساعت 17 در مجتمع سينمايي 22 بهمن تبريز برگزار مي شود.
 
 
انتهای پیام/ب
برچسب ها: جشنواره ، فیلمنامه ، نویسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید مجید
۲۲:۳۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام....کی آثار رسیده رو میزارین تو سایت؟