پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی نوشت یک مقام امنیتی عربستان سعودی از اعزام شبه نظامیان افراطی برای مقابله با ساکنان شرق اوکراین که خواستار استقلال هستند خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی با عنوان" اعزام تکفیری های سعودی به اوکراین" نوشت:یک مقام امنیتی عربستان سعودی که نخواست نامش فاش با اشاره به  احتمال جابجایی جنجگویان تکفیری این کشور از سوریه  به اوکراین از اعزام شبه نظامیان افراطی برای مقابله با ساکنان شرق اوکراین که خواستار  استقلال هستند خبر داد.

گروهی زیادی از تروریست های تکفیری در سوریه که دارای ملیت های سعودی و چچنی هستند و از سوی دستگاه امنیتی و اطلاعاتی سعودی مورد حمایت های مالی و نظامی قرار می گیرند، به‌منظور کمک به نظامیان اوکراین برای مقابله با شهروندان روسی تبار شرق اوکراین بوسیله چند فروند بالگرد به این مناطق  اعزام شده اند.

شبه نظامیان تکفیری پس از انتقال به مناطق بحرانی اوکراین فورا به کاراماتوسک در شرق این کشور منتقل شده و اکنون در کنار نیروهای نظامی و ارتش اوکراین با عنوان شبه نظامیان طرفدار دولت اوکراین علیه طرفداران روسیه می جنگند.

منابع خبری با عنوان " زمان انتقام گیری عربستان سعودی از روسیه" نوشتند رهبران ریاض در شرایط بحرانی اوکراین با چنین اقداماتی از مسکو به دلیل حمایت از دولت بشار اسد انتقام می گیرد.

"بندر بن سلطان " ولیعهد عربستان سعودی در دیدار ژوئیه گذشته از مسکو سعی کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را تطمیع کند. وی در ازای انعقاد قراردادهای میلیارد دلاری تجهیزات و دیگر بسته های تشویقی از پوتین خواست دست از حمایت بشار اسد بردارد.

این در حالی است که بندر بن سلطان راه را اشتباهی رفته بود و نمی دانست رئیس جمهور روسیه را نمی توان با پول خرید. بندر بن سلطان هنگامی که با واکنش منفی دیپلماتیک رئیس جمهور روسیه روبرو شد به اشتباه خود بیشتر پی برد.

افزون برآن ، "ولادیمیر پوتین" در واکنش به پیشنهاد بسته های تشویقی و اخطارهای ریاض بیشتر در قبال سوریه احساس مسئولیت کرد و حمایت مسکو از دمشق را به دو برابر افزایش داد.

پوتین ضمن هشدارهای سربسته به سعودی ها گفت وجود منابع عظیم نفت و ثروت در عربستان سعودی نوعی " قدرت نرم" را برای این کشور تشکیل داده است. این در حالی است که روسیه از " سخت افزار " قدرت برخوردار است و قدرت  مسکو با اینگونه قدرت های سخت محاسبه و سنجیده می شود و این کشور می‌تواند با قاطعیت با هرگونه تهدیدی مقابله کند.

عربستان سعودی با تصمیمات و اقداماتی شامل اعزام تروریست های تکفیری به اوکراین سبب خشم مسکو شده است که در نهایت باید دید ریاض چگونه هزینه اینگونه تصمیم گیری ها و اقدامات را خواهد پرداخت.

در بررسی اخبار و رویدادهای روزهای اخیر در مناطق شرقی اوکراین بویژه در اسلویانسک و دونتسک شاهد کشتار طرفداران روسیه و همچنین زخمی  و بازداشت شدن شمار زیادی از مخالفان دولت مرکزی اوکرین بوده ایم. بنا بر اظهارات تحلیل گران نظامی، عمده صحنه های درگیری در اینگونه مناطق ناآرام بین واحد های ضربت گارد ملی و فعالان ساکنان مناطق شرقی بوده است.برخی از مطبوعات محلی با درج عنوان " کاستیانتینیوکا در آتش " از حمله خودروهای نظامی به ایست بازرسی ها و حرکت به سوی دونتسک خبر دادند.پیشروی نظامیان کیف به سوی مناطق بی ثبات، اشغال ساختمان های دولتی توسط فعالان سیاسی و مخالفان کیف، تیراندازی ، کشتار و بازداشت طرفداران روسیه از عمده ترین اخبار روزهای اخیر در مناطق شرقی اوکراین بوده است.

بیش از ده نقطه مختلف مناطق شرقی اوکراین صحنه درگیری مبارزان ازادی خواه و نیروهای نظامی اوکراین است.

در حالی که فروشگاه ها، خیابان ها و مدارس برخی از شهرهای مناطق شرقی اوکراین تعطیل شده اند مقامات پزشکی و بهداشتی اوکراین از نبود امکانات مناسب برای مداوای مجروحان خبر می دهند.در حالی که مناطق شرقی اوکراین شاهد جنگ داخلی و کشتار و خون ریزی است گروهی از نئونازی های دست نشانده آمریکا در کیف خواستار بازنویسی تاریخ این کشور و تقویت همکاری ها جهت بازگرداندن نازیها به این کشور هستند.

گروهی از فعالان اوکراین در باره توطئه های رهبران کیف و خطر گسترش افکار نئونازیها بارها هشدار داده اند اما به گفته خودشان گوش کسی به اینگونه اخطارها بدهکار نیست.

از سوی دیگر، گروهی از افراطیون حزب اسووبودا در پارلمان این کشور خواستار از بین بردن تمامی نمادهای روسیه شامل " روبان های سیاه و نارنجی خیابان جرج" که حاکی از نماد امپراطوری نظامی سابق روسیه است شده اند، این در حالی است که فعالان شرق اوکراین به شدت طرفدار اینگونه نمادهای روسیه بوده و از آنها استفاده می کنند.

افزون برآن، همزمان با افزایش قدرت نئونازی‌ها و گسترش احساسات ضد سامی، یهودیان اوکراین خود را در معرض خطرات بیشتری احساس می کنند و ناگزیرند خود را برای مهاجرت های دسته جمعی آماده کنند. یهودیان اوکراینی که هر روز خطر را نزدیکتر احساس می کنند آماده هستند تا پیش از بروز خشونت های بیشتر و درگیری هایی که غیر قابل کنترل است این کشور را ترک کنند.

خاخام رافائل با اشاره به اسیب پذیر بودن جامعه یهودیان اوکراین گفت یهودیان همچون دیگر هموطنان اوکراینی از شرایط کنونی نگرانند و برای حفظ جان خود باید حتی در صورت لزوم به کشوری دیگر مهاجرت کنند و اگرچه برنامه هایی برای این تصمیم گیری دارند اما هنوز نمی توان اینگونه برنامه ریزی ها را بطور عمومی اعلام کرد.

با توجه به نهم مه که روزی پیروزی نامگذاری شده است، فعالان پیش بینی می کنند  خشونت‌ها افزایش خواهد یافت زیرا در نهم مه یا " روز پیروزی" بیانگر روز کاپیتولاسیون المان نازی در اتحاد جماهیر شوروی " است.

با توجه به اینکه یک سوم جمعیت یک میلیون نفری اودسا را یهودیان تشکیل می‌دهند  مسئولان جامعه یهودیان این کشور 70 دستگاه خودرو برای انتقال انان آماده کرده اند. 

خصومت و تنفر علیه فعالان سیاسی و بویژه طرفداران روسیه به حدی زیاد است که برخی از افراطیون نئونازی در اوکراین برای دستگیری یک جاسوس روسی ده هزار دلار پاداش می  دهند.

اکنون در شرایطی که شهرهای دونتسک، لوگانسک، خارکوف، دنپروپترووسک و دیگر مناطق شرقی اوکراین شاهد اقدامات سرکوبگرانه و بیرحمی های رژیم اوکراین در مقابله با آزادی های مدنی قرار دارند، اعزام تروریست های تکفیری عربستان سعودی از سوریه به اینگونه مناطق می تواند اقداماتی هماهنگی در راستای اهداف آمریکا و اروپا در تقابل با روسیه توصیف شود.

رهبران دست نشانده آمریکا در کیف در تلاش برای محاصره و سرکوب همه جانبه روس تباران اوکراینی از ورود و تهیه هرگونه گزارش خبری از اوضاع مناطق بحرانی در این کشور خودداری می کنند. از این رو، مقامات اوکراین با اقدامات غیر قانونی خود بارها مانع از فعالیت روزنامه نگارانی شده که  در زمینه موارد صریح نقض حقوق بشر از سوی غرب در این کشور فعالیت می کنند، اگر چه شماری از روزنامه نگاران فعال بازداشت و زندانی شده اند.

رویدادهای اوکراین نمونه ای از اقدامات فاشیستی نئونازیهای اوکراین است که از سوی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تضمین و حمایت می شود.بنظر می رسد ادامه اینگونه اقدامات در اوکراین که ازسوی رهبران واشنگتن و کشورهای غربی مدیریت می شود می تواند مناقشات جدیدی  در جهان رقم زند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار