طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی شامل دکتری و کار‌شناسی ارشد می‌تواند به تحول در این مقاطع و قانونمند شدن آن بیانجامد.

دکتر زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی شامل دکتری و کار‌شناسی ارشد برای نخستین بار مطرح شده است و کلیات آن در کمیسیون آموزش و تحقیقات رأی آورده است. 

وی گفت: تاکنون هیچ قانونی برای نحوه پذیرش در این مقاطع نداشته‌ایم و ضمن این طرح چارچوبی مشخص در نحوه پذیرش داوطلبان دکتری و کار‌شناسی ارشد ناپیوسته فراهم می‌شود. 

وی با بیان اینکه این طرح درصورت تصویب منسجم به تحول در نظام آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی می‌شود، خاطر نشان کرد: عدالت آموزشی تاکنون برای پذیرش دانشجو در این مقطع اعمال نشده است و با توجه به تصویب کلیات آن در کمیسیون باید منتظر رأی آوردن آن در صحن خواهیم بود. 

وی گفت: دوره کار‌شناسی ارشد و دکتری با سایر دوره‌ها تفاوت بسیار دارد و بیشتر به فعالیت‌های تحقیقاتی، مقالات پژوهشی ثبت اختراع، تألیف کتاب در نمره داوطلب دکتری اثرگذار است و بقیه نمره مربوط به مصاحبه و آزمون است. 

وی یادآور شد: تاکنون هیچ قانونی درخصوص ورودی تحصیلات تکمیلی وجود نداشته است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار