در سال گذشته تنها طرح سنجش و پذیرش دانشجو به بررسی وضعیت داوطلبان کنکور می‌پرداخت اما این طرح جدید طرحی جامع برای بررسی تحصیلات تکمیلی است.

دکتر رضا صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در سال قبل طرح سنجش و پذیرش دانشجو برای بررسی داوطلبان متوسطه که وارد کنکور می‌شوند شکل گرفت و به انسجام داوطلبان کنکور و نظارت بر اجرای صحیح کنکور و اعمال سابقه تحصیلی پرداخت و ادامه خواهد داشت تا کنکور به صورت کامل حذف شود اما این طرح جدید طرحی مختص بررسی مقاطع تحصیلات تکمیلی شامل کار‌شناسی ارشد و دکتری و ساماندهی نحوه پذیرش دانشجو در این دو مقطع مهم است. 

وی با بیان اینکه این طرح یک طرح جامع در سنجش و پذیرش دانشجو در این دو مقطع است، خاطرنشان کرد: این طرح برای نظام مند کردن و هدفمند کردن نحوه سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی می‌پردازد که تاکنون تحت هیچ سازمان و ارگانی به صورت مستقل بررسی نشده است. 

وی تصریح کرد: 3.5 درصد دانشجویان کل کشور باید در مقطع دکتری تحصیل کنند و این موضوع از جمله مواردی است که در طرح جامع سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری و ارشد به آن اشاره شده است. 

وی افزود: تصویب نهایی این طرح به تشکیل یک نظام منسجم برای این دو مقطع کمک می‌کند و با تصویب آن در صحن مجلس نیازمند کار‌شناسی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.