حفظ زندگی فرهنگی یک ارزش برای کشور است و جزء سرمایه‌های بزرگ معنوی و انسانی برای هر کشور به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام‌‌ و المسلمین "مصطفی پورمحمدی" وزیردادگستری درگفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت بیست و هفتمین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: کسی قادر به اظهار نظر در این خصوص است که هر سال به طور منظم و با اطلاعات کافی به این نمایشگاه رجوع کند، متاسفانه به همین دلیل ما مقیاس مناسبی برای ارزیابی نمایشگاه کتاب نداریم و به آمار و آن‌هم آماری که مسئولان ارائه می‌دهند توجه می‌کنیم. 

وی در همین خصوص افزود: طبق آمار ارائه شده سیر رشد را در نمایشگاه شاهد هستیم و می‌بینیم ابتکاراتی در نمایشگاه امسال ایجاد شده که ابتکارات بسیار جالبی است.

وزیر دادگستری ادامه داد: خوشبختانه به چند حوزه مثل ترجمه و نشست نخبگان توجه خوبی شده و این حوزه‌ها بسط و توسعه داده شده‌اند که این اقدام، اقدام بسیار خوب و پسندیده‌ای است.

"پورمحمدی" عنوان کرد: در سالن "یاس" متوجه‌ی سیر مطالعاتی‌ شدم، که کارهای جالب و خوبی بودند، این کارها متعارف هستند. این نهضت فرهنگی، نهضت جالبی است و مسلما استراتژی حفظ و بقای آن برای ما مهم است زیرا زندگی فرهنگی، زندگی متعالی و متکامل است.

وزیر دادگستری در خصوص ارزش زندگی فرهنگی اظهار داشت:‌ زندگی فرهنگی یک ارزش برای کشور و جزء سرمایه‌های بزرگ معنوی و انسانی کشورها به شمار می‌آید و حفظ و تداوم این امر ارزش دارد.
 
وی افزود:‌ با توجه به آن‌چه در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مشاهده کردیم سیر نمایشگاه خوشبختانه رشد پیوسته‌ای داشته و این موضوع جای خوشحالی بسیاری دارد.

وزیر دادگستری خاطر نشان کرد:‌ در خانواده‌ی ما به طور کلی کتاب‌های زیادی خریداری می‌شود و دوستان بسیاری نیز به ما کتاب هدیه می‌دهند و فرزندان من در روزهای گذشته برای خریدن کتاب‌های فلسفی، داستانی و شعر به نمایشگاه کتاب آمده‌ بودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار