جعفری گفت: برای اینکه منابع تولید برق از منابع انرژی‌های نو توجیه اقتصادی بهتری داشته باشد بخش خصوصی باید وارد شود.

جلیل جعفری عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با این عنوان که در استفاده از منابع تجدیدپذیر بهره‌برداری درست نمی‌شود گفت: ما در بکارگیری از انرژی‌های تجدیدپذیر هم منابع لازم را در اختیار داریم هم قانون استفاده از آن وجود دارد و هم اینکه پشتیبانی‌های لازم در حمایت از این منبع صورت می‌گیرد ولی این موضوع که چرا استفاده لازم نمی‌شود به مسائل دیگر مربوط است.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: بخشی از این مسائل به قیمت این انرژی‌ها برمی‌گردد چون سوخت را به نیروگا‌ه‌ها ارزان می‌دهیم بنابراین برق تولیدی آنها از این منبع ارزان‌تر خواهد بود.
 
وی اظهار داشت: برای اینکه منابع تولید برق از منابع انرژی‌های نو و تجدیدپذیر از نظر اقتصادی صرفه بیشتری داشته باشد لازم  است که بخش خصوصی در این حوزه وارد شود.
 
وی تصریح کرد: برای این کار لازم است دولت قیمت خرید تضمینی را بالاتر ببرد و هم تضمینی بخرد تا قیمت مطابق واقعیت شود در غیر این صورت به همان میزان هزینه‌ای که در بردارد از بخش خصوصی حمایت نکند مسلما تمایل به این سمت کمتر خواهد شد.
 
جعفری گفت: موضوع دیگر در افزایش قیمت خرید این نیروگاه‌ها توسط دولت اگر اصلاح شود برای بخش خصوصی به صرفه‌ است تا در این حوزه سرمایه‌گذاری کند بنابراین ما با ایجاد انگیزه برای بخش خصوصی، ‌با افزایش خرید و حمایت‌های قانونی از آنها می‌توانیم زمینه توسعه بهره‌برداری از این منابع تجدیدپذیر را فراهم کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار