دبیر پنجمین کنگره پیشگامان پیشرفت از برگزاری این کنگره در روز پنجشنبه 18 اردیبهشت­ ‌ماه در دانشگاه شهيد بهشتي تهران، با حضور بيش از هزار تن از دانشجویان و طلاب نخبه و جوان خبر داد.

علی متقیان سرپرست دبیرخانه پنجمین کنگره پیشگامان پیشرفت،در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: پنجمین کنگره پیشگامان پیشرفت روز پنجشنبه 18 اردیبهشت­‌ ماه سال 1393 برگزار و در این کنگره میزبان بیش از یک هزار دانشجو و طلبه حوزه علمیه خواهیم بود که در یکی از فعالیت‌های انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی، نشریات دانشجویی، تشکل‌های دانشجویی و بنیاد ملی نخبگان نقش دارند.

وي افزود: خوشبختانه در این دوره هم مانند کنگره‌های قبل با استقبال گسترده دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه مواجه شده‌ایم، به گونه‌اي كه دانشجویان با ارسال بيش از 1500 اثر از قبیل پایان نامه، مقاله، نوشتار کوتاه و آثار هنری،  بیشتر از کنگره‌های قبل،  براي حضور اعلام آمادگي كرده‌اند.

متقيان در مورد تعداد مقالات پذيرفته شده نيز اظهار داشت: دبيرخانه كنگره از میان آثار رسیده و پس از داوری و حذف مقالات تکراری و مطابقت آن با محورهای کنگره 327 مقاله را برای چاپ در چكيده مقالات  کنگره انتخاب و 72 مقاله آن را برای ارائه شفاهي در دو نشست کنگره برگزیده است.

وي درخصوص بررسي پايان نامه‌هاي مرتبط با موضوع پيشرفت تصريح کرد: در مجموع 88 پايان‌نامه به ثبت دبيرخانه كنگره رسیده كه از اين تعداد 60 پایان نامه با موضوعات مربوط به پیشرفت تشخیص و به عنوان پايان نامه قابل قبول مورد داوری قرار گرفته و در نظر است در مراسم اختتامیه از برگزیدگان آن تقدیر بعمل آید.

وي در تعداد آثار فرهنگي و هنري مرتبط با موضوع پيشرفت كه به دبيرخانه كنگره رسيده است، را 70 عنوان  اعلام و اظهار داشت: پس از داوری برگزيدگان آثار هنری نیز در کنگره معرفی خواهند شد.

متقيان همچنين به تشريح اهداف برگزاري اين كنگره پرداخت و افزود: هدف مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از برگزاری چنین کنگرههایی  بسترسازی برای حضور جوانان در مراحل مختلف تدوین الگو، فراهم نمودن زمینه مناسب برای بهره‌مندی از دیدگاه­ها و ایده­های اصیل و مستقل جوانان و دانشجویان ایرانی و همچنین تشویق جوانان برای فراهم نمودن وسایل پیشرفت کشور و در آینده، اجرای الگوست.

وي اظهار داشت : با توجه به استقبالی که دانشجویان از برنامه‌های کنگره داشته‌اند، مي‌توان این حرکت را در جهت شرکت جوانانی که در آینده مسئولیت اجرایی کشور را به عهده خواهند گرفت، در برنامه‌ریزی برای پیشرفت کشور، مثبت ارزیابی کرد.

متقيان با بيان اينكه زمینه اصلی محتوایی این کنگره «جوانان ایرانی و پیشرفت اسلامی ایرانی»­ تعیین شده،اظهار داشت : محورهای کنگره نیز با عنایت به فعالیت‌های اندیشکده‌های مرکز و محتوای علمی‌اي که هر یک از اندیشکده‌ها در دستور کار دارند، تعیین شده است و منظور از این هماهنگی استفاده تخصصی و محتوایی از  تفکر جوانان و دانشجویان در تهیه محتوای علمی الگوی اسلامی پیشرفت است.

وي تصريح کرد : مباحثی که در محورهای پنجمین کنگره در چهار موضوع «پیشرفت اقتصادی»، «پیشرفت فرهنگی و معنوی»، «پیشرفت اجتماعی» و «پیشرفت علم ، فناوری و نوآوری»  مطرح می شود با موضوع  اندیشکده‌ها و اتاق‌های فکر مرکز  مطابقت دارد و خروجی مباحث کنگره جهت بهره برداری در اختیار هریک از اندیشکده­های مربوطه در مرکز قرار خواهد گرفت تا بدین صورت حضور جوانان  و دانشجویان در اندیشکده‌های مرکز به نحو شایسته دیده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.