یک کارشناس اقتصادی گفت: درآمدهای مالیاتی از یک طرف سیاست رشد اقتصادی و از سوی دیگر سیاست اشتغال‌زایی را در پی دارد.

فرشید سیم‌بر کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: محقق شدن درآمدهای مالیاتی در نهایت منجر به افزایش درآمد عمومی و تبع آن افزایش سود و افزایش مالیات بر درآمد خواهد شد و از طرفی این امر بستگی به قدرت خرید مردم دارد که این امر موجب تشدید تورم خواهد شد.
 
استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی در خصوص محقق شدن درآمدهای مالیاتی،  اظهار داشت: مالیات از یک طرف می‌تواند معلول سیاست‌های رشد اقتصادی باشد و موجب افزایش سطح اشتغال  و کنترل تورم شود و از طرفی می‌تواند علت باشد و باعث کاهش سطح اشتغال و افزایش تورم شود.
 
سیم‌بر در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته رشد اقتصادی منفی 5.6 درصد داشتیم و طبق بیانیه صندوق بین‌المللی پول حداکثر رشد اقتصادی 1.3 درصد خواهد بود. بنابراین ما قادر نخواهیم بود افزایش دریافت‌های مالیاتی را تحقق بخشیم مگر راهکاری مانند مالیات جدید را  ارائه کنیم.
 
کارشناس اقتصادی در ادامه گفت: بنابراین باید خیلی محتاطانه صحبت کنیم روی هم رفته اگر قادر باشیم نرخ رشد اقتصادی بالاتر را محقق کنیم به شکسته شدن تحریم و دریافت نقدی مطالبات بصورت دلار و تزریق آن به کشور منجر خواهد شد.
 
وی همچنین افزود: با این شرایط می‌توان به بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری کمک کرد و نرخ رشد اقتصادی را بالا برد و این راهکارها منوط به برنامه‌ریزی مؤثر و مناسب دولت می‌باشد تا به این ترتیب دولت بتواند اهداف مالیاتی خود را محقق کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار