تازه ترین تحقیقات نشان میدهد زنانی که صبحانه پر پروتئین مصرف میکنند نسبت به زنانی که صبحانه کم پروتئین تر مصرف میکنند قند خون بهتری دارند.

مدیر آموزش و پژوهش بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهدگفت:در افراد سالم مقدار گلوکزیا همان قند خون پس از مصرف غذا بالا میرود و با افزایش گلوکز،انسولین نیز افزایش میابد و قند خون را وارد سلول میکند وآن را کاهش میدهد.

دکتر فرهاد رجب پور افزود:افزایش زیاد قند خون و انسولین منجر به کنترل نا مناسب قند خون میشود و فرد را در دراز مدت به دیابت مبتلا میکند.

مصرف غذاهای سالم و غذاهایی که به کنترل قند خون کمک میکنند مانند میوه های فیبر دار و سبزیجات تا حد زیادی از خطر ابتلا به دیابت را کاهش میدهد.

در یک تحقیقات زنان 18تا55 ساله مورد مطالعه قرار گرفتند به افراد تحت مطالعه3نوع صبحانه متفاوت داده شد وعده های صبحانه داده شده هر کدام دارای 300کالری بوده و چربی و فیبر مشابهی داشتند امااز نظر محتوای پروتئین با هم متفاوت بودند.این وعده ها شامل کیک با 3گرم پروتئین،سوسیس و تخمرغ با30گرم پروتئین و نوعی دیگر با39 گرم پروتئین بودند.

محققین پس از صبحانه مصرف کنندگان قند و انسولین خون آنها را به مدت 4ساعت اندازه گیری کردند.

صبحانه با پروتئین بالا در مقایسه با صبحانه با پروتئین پایین و کربوهیدرات بالا منجر به نوسانات کمتر قند و انسولین در خون شد در نتیجه طبق این مطالعه مصرف صبحانه با پروتئین بالا منجر به کنترل بهتر قد خون میشود.

انتهای پیام//

برچسب ها: دیابت ، زنان ، صبحانه ، پروتئین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.