رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: نمایندگان این کمیته تمام زندان‌های کشورها را مورد بررسی قرار داده و شرایط آن را به مقامات آن کشور گزارش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، پیتر مائورر در حاشیه مراسم افتتاح موزه ملی و مرکز اسناد جمعیت هلال احمر در جمع خبرنگاران با اشاره به علت بسته نشدن زندان گوآنتاناما گفت: این سوال را باید از آمریکایی‌ها پرسید نه از رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ. ما ده‌ها سال است که از طریق نمایندگان خود از زندان‌های صد کشور بازدید و با زندانیان در مورد شرایط آنان صحبت می‌کنیم و هم‌اکنون 750هزار نفر زندانی به نمایندگان صلیب سرخ ملاقات داشتند.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ادامه با اشاره به حضور خود در ایران و افتتاح نمایشگاه و موزه ملی هلال احمر بیان داشت: موقعیت بسیار خوبی است که هلال احمر ایران و صلیب سرخ برای تقویت روابط خود همکاری‌های بیشتری را آغاز کنند در این هفته که به هفته هلال نامگذاری شده فرصت نگاه دوباره به سوی آینده با موضوع صلح و کرامات انسانی فراهم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه چرا کمیته صلیب سرخ و هلال احمر نیاز به همکاری‌های بیشتری دارند تصریح کرد: امروز با چالش‌های زیاد و نگران کننده‌ای چون خشونت،‌ جنگ و بلایای طبیعی در جهان مواجه هستیم چنین شرایطی نه تنها به بحران یک کشور چون سوریه منجر می‌شود بلکه سایر کشورهای همسایه و حتی منطقه را تحت تاثیر موقعیت خود می‌کند. بحران مالی امروز آفریقای مرکزی و کشورهای دیگر را متاثر ساخته است.

وی در ادامه بیان داشت: اصول نهضت صلیب سرخ و هلال احمر پیوند محکمی با هم دارند و از طریق آن می‌توان به اهداف مشترک خود دست یافت. برای پاسخگویی به نیازها باید از طریق راه‌های جدید و با استفاده از فناوری‌های نوین بهره جست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های بشر دوستانه به تنهایی مسائل را حل نمی‌کند افزود: قرارگیری عنوان صلح جهانی در کنار کرامت انسانی و جشن گرفتن آن در کنار هم نشان می‌دهد که امروز به مسئله‌ای فراتر از فعالیت‌های بشردوستانه نیاز داریم.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: کمیته ، بین المللی ، صلیب ، سرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار