در مصاحبه با روزنامه النهار لبنان؛

مشاور مالکی:ائتلاف دولت قانون پیشتاز انتخابات عراق است/دولت آتی عراق دولت اکثریت خواهد بود

مشاور رسانه‌ای نخست وزیر عراق در مصاحبه با روزنامه‌ای لبنانی اعلام کرد ائتلاف دولت قانون پیشتاز انتخابات عراق است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"علی الموسوی" در مصاحبه با روزنامه النهار چاپ لبنان گفت : ائتلاف دولت قانون نتایج مهمی براساس شمارش آرا در بیشتر استان‌های عراق کسب کرده اما ما هنوز در انتظار نتیج نهایی که کمیسیون مستقل انتخابات اعلان خواهد کرد ، هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مخالفان هم به پیشتازی ائتلاف دولت قانون در انتخابات مجلس اقرار کردند گفت : میزان مشارکت مردم در انتخابات بسیار گسترده بود.

مشاور رسانه‌ای نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه 62 درصد از افرادی‌که اجازه رای‌دهی در انتخابات را داشتند در انتخابات مجلس شرکت کردند تاکید کرد : عراقی‌ها قانع شدند که صندوق‌های رای تنها راه برای تغییر است.

وی همچنین اوضاع امنیتی در روند انتخابات مجلس عراق را موفقیت آمیز دانست و افزود : به رغم اقدامات تروریست‌ها در ترساندن رای‌دهندگان هیچ‌گونه ناامنی در بغداد و دیگر استان‌ها بروز نیافت.

"الموسوی" در بخش دیگری از مصاحبه خود تاکید کرد : دولت آتی عراق همانند سابق سهم‌بندی نخواهد شد و دولت اکثریت خواهد بود.

مشاور نخست وزیر عراق درباره احتمال ائتلاف دولت قانون با "مقتدا صدر" و " عمار حکیم" گفت : هیچ طرف سیاسی از گفتگو برای تشکیل دولت دور نخواهد ماند و  در این موضوع خط قرمزی برای هیچ‌کس حتی برای مخالفان وجود ندارد.

وی در پایان پیرامون اوضاع شهر فلوجه تصریح کرد : هیچ توافقی بین دولت عراق و تروریست‌ها صورت نخواهد گرفت و دستگاه امنیتی در حال تامین امنیت استان الانبار است و تنها فلوجه و چند منطقه دیگر برای پاکسازی باقی ماندند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار