"رایان کراکر" سفیر سابق آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه اینترنتی المانیتور گفت توافق با ایران به حل برخی بحران ها کمک می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "رایان کراکر" که در گذشته سفیر آمریکا در کشورهای لبنان، سوریه، عراق و افغانستان بوده است ، در کنفرانس شورای روابط خارجی در واشنگتن به همراه دیگر کارشناسان درباره تحولات منطقه خاورمیانه صحبت کرد. 

او تاکید کرد مداخله نظامی آمریکا در سوریه نتیجه مثبتی به بار نخواهد آورد و دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا باید روی سوریه پس از اسد تمرکز کند. 

کراکر گفت آمریکا باید روی حمایت از همسایگان سوریه تمرکز کند و به آوارگان در این کشورها کمک کند. همچنین با ایران توافق کند چرا که توافق با ایران به حل برخی بحران‌ها کمک می‌کند.

کراکر در عین حال گفت که قدرتهای خارجی نمی توانند به تنهایی به جنگ در سوریه پایان دهند و این جنگ ممکن است سالها ادامه پیدا کند تا زمانی که طرفهای درگیر خسته شوند. 

کراکر افزود مداخله نظامی آمریکا در سوریه به هیچ وجه اوضاع این کشور را بهتر نمی کند بلکه اوضاع را وخیمتر خواهد کرد. 

"پل پیلار" کارشناس سابق سیا نیز در این کنفرانس تاکید کرد دولت اوباما کار درستی کرد که روی رسیدن به توافق هسته ای با ایران و کاهش تنش با روسیه بر سر اوکراین تمرکز کرد. پل پیلار گفت اگر شما بتوانید به مذاکرات هسته ای با ایران را به نتیجه ای موفق برسانید، فرصتهای بیشتری فراهم خواهد شد و از جمله امکان همکاری بیشتر با ایران برای حل مسئله سوریه فراهم می‌آید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار