کمیسیون اروپا روز دوشنبه اعلام کرد 13 مه در بروکسل میزبان دولت اوکراین به رهبری آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر این کشور خواهد بود تا تدابیر حمایت از کیف مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیسیون اروپا روز دوشنبه اعلام کرد 13 مه در بروکسل میزبان دولت اوکراین به رهبری آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر این کشور خواهد بود تا تدابیر حمایت از کیف مورد بررسی قرار گیرد.

"پیا آهرنکیلد هانسن" سخنگوی کمیسیون اروپا با اعلام این نشست گفت : کمیسیون اروپا مصمم است به اوکراین کمک کند و تلاش خود را به کار گیرد تا این کشور همه حمایت لازم را در کوتاه مدت و میان مدت دریافت کند. 

این دیدار که با کنفرانس خبری "ژوزه مانوئل باروسو" رئیس کمیسیون اروپا و "یاتسنیوک" خاتمه خواهد یافت 12 روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 25 مه در اوکراین انجام می گیرد.  اتحادیه اروپا برنامه کمک مالی 11 میلیارد یورویی خود را که پس از امضای بخش سیاسی موافقت نامه همکاری بین اتحادیه اروپا و اوکراین در اوایل مارس درباره آن تصمیم گیری شد آغاز کرده است.  در حالی که اوکراین با مشکلات اقتصادی مهمی مواجه است، بروکسل به ویژه کمک مالی فوری به مبلغ یک میلیارد یورو و کاهش شدید حقوق گمرکی را تصویب کرده است. 

"آهرنکیلد هانسن" همچنین بر ضرورت آنکه کیف به موازات آن اصلاحات سیاسی و اقتصادی را متعهد شود تا اوکراین کشوری دموکراتیک، مستقل و مرفه شود، تأکید کرد.  تجارت با اتحادیه اروپا تقریبا یک سوم تجارت خارجی اوکراین را تشکیل می دهد. سال 2012، ارزش واردات اوکراین از اتحادیه اروپا به 23 میلیارد و 800 میلیون یورو افزایش یافت در حالی که صادرات این کشور 14 میلیارد و 600 میلیون یورو بود. 

"سیم کالاس"کمیسر اروپایی مسئول پرونده های اقتصادی روز دوشنبه گفت : خطر اصلی درباره  اقتصاد اتحادیه اروپا به وضوح از تنش های داخلی مرتبط با بحران اوکراین ناشی می‌شود.  وی افزود : در بدترین سناریو، این موضوع بر رشد اقتصادی اروپا تأثیر خواهد گذاشت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار