معاون درمان وزارت بهداشت از در نظر گرفتن مشوق‌های متعددی برای ماما‌ها، زنان باردار و بیمارستان‌ها برای زایمان طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت امروز ۱۵ اردیبهشت در مراسم روز جهانی ماما که در برج میلاد برگزار شده بود، گفت: مردم در حوزهٔ درمان با سه مشکل مواجه هستند. اولین مشکل پرداخت مستقیم از جیب مردم برای دریافت خدمات درمانی است که این پرداخت‌های بیش از میزان تعیین شده در برنامهٔ قانون پنجم توسعه است. کاهش کیفیت خدمات درمانی و در ‌‌نهایت دسترسی مردم به خدمات مناسب به ترتیب دومین و سومین مشکل مردم این حوزه است. 

وی با بیان اینکه برنامهٔ تحول در نظام سلامت که از امروز آغاز شده است، به منظور ارائهٔ هفت برنامه‌ِ گسترده در حوزه‌ی سلامت اجرا می‌شود که یکی از این هفت برنامه رایگان کردن زایمان طبیعی است که امروز با روز ماما همزمان شده است. 
باید توجه داشت که تنها رشتهٔ ماماییست که در این طرح دارای یک بستهٔ خدمات جامع و کامل است و این حاکی از نقش پر اهمیت و با ارزش شما در بهداشت مادر و نوزاد است. 

آقاجانی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲ درصد زایمان‌های کشور به صورت سزارین انجام می‌شود افزود: شما ماما‌ها نقش ارزنده‌ای در کاهش آمار سزارین در این طرح دارید و برگ زرینی در نظام سلامت محسوب می‌شوید که با کمک شما می‌توانیم این آمار را کاهش دهیم. 

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: در این برنامه چندین محور تشویقی برای ماما‌ها همچون افزایش تعرفهٔ مامایی و برای مادران امکانات زایمان بی‌درد، تسهیلات زایمان، نوسازی و مدرن کردن بلوک‌های زایمان در نظر گرفته شده‌اند. 
همچنین درباره توزیع منابع سهم ویژه‌ای هم برای بیمارستانی که بیشترین آمار زایمان طبیعی را داشته باشد در نظر گرفته شده است. 

وی از مشوق‌های دیگر برای ماما‌ها عنوان کرد: همکاران مامایی هم که در خارج بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند، تهمیداتی در نظر گرفته شده که این افراد بتوانند زایمان مادرانی که تحت نظر دارند را در بیمارستان‌های دولتی انجام دهند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار