پیتر مائورر گفت: طی بررسی‌ها مشاهدات و گزارشات از وضعیت منطقه بحرانی و جنگ‌زده سوریه و غزه بسیار نگران کننده است و همکاران صلیب سرخ با عدم امنیت دراین مناطق روبرو هستند.

پیتر مائورر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ  در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در درگیری‌های مختلف جهانی حضور دارد و از نزدیک شاهد نیازهای فراوان مردم در نقاط مختلف است، بیان داشت: آنچه که مرا در جریان بازدیدها و بررسی‌ها از جمعیت هلال احمر ایران تحت تاثیر قرار داد، ظرفیت و توان بالای این جمعیت در عرصه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی است. صلیب سرخ به توانایی و مشارکت ارزشمند جمعیت هلال احمر ایران در عرصه‌های بین‌المللی واقف است و آنرا تایید می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به حضور خود در ایران تصریح کرد: استفاده از ظرفیت ایران در عرصه‌های بین‌المللی و مذاکرات با مقامات ایرانی برای حضور و مشارکت موثرتر و قوی‌تر ایران در عرصه‌های جهانی و فعالیت‌های بشر دوستانه از اهداف سفر من به ایران است.

وی به بازدید خود از مرکز توانبخشی هلال احمر اشاره کرد و گفت: مرکز توانبخشی هلال احمر ایران دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالایی در ارائه خدمات درمانی و بهداشتی است.

مشاهدات امروز حاکی از این بود که این جمعیت فعالیت‌های خود را با استانداردهای بسیار بالا انجام می‌دهد. در بسیاری از کشورهایی که صلیب سرخ در آنها فعالیت دارد استانداردها بسیار پایین‌تر از آنچه که امروز در ایران دیدم،‌ است.

مائورر در ادامه تاکید کرد: حضور من در ایران به منظور استفاده و افزایش همکاری‌های مشترک صلیب سرخ و هلال احمر ایران در پروژه‌های بین‌المللی و بحرانی است.

***بهداشت اولیه مهمترین نگرانی صلیب سرخ در سوریه


رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، با بیان اینکه شرایط در سوریه بسیار بحرانی و نگران کننده است، اظهار داشت: یکی از نگرانی‌ها در سوریه محدودیت دسترسی به افراد و گروه‌های مردمی است. با توجه به ماهیت فعالیت صلیب سرخ و حضور آن در تمام نقاط سوریه، متاسفانه همکاران صلیب سرخ با عدم امنیت مواجه هستند و نمی‌توانند خدمات امدادی وبهداشتی خود را از قبیل آب و مواد غذایی به گروه‌های آسیب دیده ارائه کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات بهداشتی از مهمترین نگرانی‌های صلیب سرخ در سوریه است، افزود: امید است که با حضور در ایران و تبادل نظر با مقامات و جمعیت هلال احمر ایران در خصوص بهبود ارائه خدمات بهداشتی در سوریه و کشورهای همسایه همکاری‌های مشترک و موثری داشته باشیم.

مائورر در ادامه به شرایط صلیب سرخ در غزه اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته طی سفری که به غزه داشتم شاهد شرایط حاکم بر آن منطقه بودم و به شدت متاثر شدم شرایطی که صلیب سرخ در غزه با آن مواجه است چون سوریه عدم دسترسی به تمام نقاط منطقه است که این وضعیت خدمات رسانی را بسیار محدود می‌کند. محدودیت‌های صلیب سرخ در این مناطق همواره کمک رسانی‌ها را با مشکل روبرو کرده است.

وی در ادامه افزود: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با مقامات اسرائیلی و فلسطینی در حال مذاکره است تا با توجه به شرایط حاکم در منطقه بتواند خدمات بیشتر و بهتری ارائه کند.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در پایان با اشاره به چالش‌ها واستفاده از ظرفیت و توان ایران در عرصه‌های بین‌المللی، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های هلال احمر ایران برای ارائه کمک‌های بشردوستانه چون خدمات دارویی و غذایی و همچنین استفاده از همکاری و توان ایران در حوزه توانبخشی و بهداشت و بهره‌گیری از متخصصان ایرانی در امر بهداشت به ویژه بهداشت اولیه دو مورد علاقه‌مندی خاص صلیب سرخ است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: وضعیت ، سوریه ، و ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار