فابیوس:

در صورت عدم برگزاری انتخابات در اوکراین دور سوم تحریم‌ها علیه روسیه اعمال می‌شود

وزیر امورخارجه فرانسه در مصاحبه‌ای گفت در صورت عدم برگزاری انتخابات در اوکراین دور سوم تحریم‌ها علیه روسیه اعمال می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"لوران فابیوس" در مصاحبه با شبکه "فرانس اینتر" خواستار توقف تنش‌ها در خاک اوکراین به ویژه از طرف روسیه و حامیانش شد و گفت : توقف تنش‌ها در اوکراین باید اولویتی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در موعد مقرر آن یعنی روز بیست و پنجم ماه "می" باشد.

وی در ادامه تهدید کرد : در صورت عدم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین که راه حل برون رفت از بحران این است ، اتحادیه اروپا دور سوم تحریم‌های خود را علیه روسیه اعمال می‌کند.

وزیر امورخارجه فرانسه با اشاره به اینکه مسئولیت روسیه در بحران جاری اوکراین را نمی‌توان انکار کرد گفت : عناصری بین طرفین وجود دارند که دارای شیوه‌ای غیرقابل قبول هستند.

"فابیوس" با اشاره به اینکه اوکراین باید روابط حسنه‌ای با روسیه و اتحادیه اروپا برقرار کند و نباید بین این دو ، یکی را انتخاب کند اضافه کرد : شراکت با روسیه مهم است اما این به معنای این نیست که ما همه چیز را قبول می کنیم.

وی با بیان اینکه روسیه در تناقض بین پرونده‌های انتخابات اوکراین و سوریه محصور شده است افزود : طرف روسی می‌گوید شایسته نیست که در اوکراین انتخابات برگزار شود اما از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار