ظرفیت گروه‎های موسیقی اصفهان ظرف پنج سال اخیر شش برابر شده و به طبع آن دانش موسیقیایی مردم نیز افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، محمد علی ایزدخواستی در نشست خبری دومین جشنواره موسیقی غیررقابتی اصفهان اظهار کرد: شهرداری اصفهان در عرصه فرهنگ و هنر پیشتاز بوده و نقطه تعالی آن در قالب جشنوارهها نمود یافته است.

وی افزود: هنرسرای خورشید در زمان آغاز فعالیتهای خود یک پلان برنامه بلند مدت فرهنگ موسیقی را تدوین کرد که به صورت یک برنامه بلند مدت 10 ساله طراحی شد.

مدیر هنرسرای خورشید گفت: توسعه گروههای موسیقی، ارتقای سطح گروههای موسیقی و توسعه تولیدات موسیقیایی و چند بخشی شدن فعالیتهای موسیقیایی در زمینه آموزش، پژوهش و اجرا از اهداف این پلان بود.

وی ادامه داد: هنرسرای خورشید تاکنون 200 کنسرت موسیقی رسمی برگزار کرده که در کنار آن سمینارهای موسیقی برای ایجاد اندیشه در قالب موسیقی فاخر و بالابردن سطح دانش موسیقیایی برگزار شد.

ایزدخواستی گفت: در این مدت نیز گروههای موسیقی زیادی سازماندهی شد که ظرفیت گروههای موسیقی اصفهان ظرف 5 سال اخیر 6 برابر شده است و به طبع آن دانش موسیقیایی مردم نیز افزایش داشته است.

وی درباره حجم کنسرتهای غیر رسمی در اصفهان بیان کرد: در سال گذشته برای اجرای برنامه در ناژوان، صفه و سایر اماکن فرهنگی اصفهان بیش از 100 مجوز صادر شده است.

مدیر هنرسرای خورشید ادامه داد: 65 درصد در موسیقی ایرانی، 15 درصد موسیقی کلاسیک، 10 درصد موسیقی نواحی و مابقی موسیقی تلفیقی بوده است.

وی گفت: در جشنواره موسیقی امسال 13 گروه ظرف مدت 10 روز به اجرا میپردازند، از 6 پیشکسوت موسیقی تجلیل میشود.

ایزدخواستی ادامه داد: جشنواره موسیقی غیر رقابتی بک برنامه متمرکز است که در حوزه موسیقی انجام میشود و از 6 پیشکسوت اصفهانی در این جشنواره تجلیل میشود.

وی تصریح کرد: حضور هنرمندان در برپایی از ویژگیهای بارز این جشنواره است که در مردمی بودن جشنواره اهمیت دارد و در ارتباطات مناسب میان شهرداری و هنرمندان نقش موثری ایفا میکند.

مدیر هنرسرای خورشید گفت: فراخوان این جشنواره با محدودیت اعلام شده و فقط گروهای تراز اول اصفهانی در این جشنواره حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه، " ارکستر بزرگ "در اصفهان متولی رسمی ندارند، اضافه کرد: 3 اجرای "ارکستر بزرگ" که همگی توسط هنرسرای خورشید تشکیل و حمایت شدند در این جشنواره برگزار میشود همچنین سه اجرای تلفیقی، یک اجرای نواحی و اجرای موسیقی ملی و مکتب اصفهان از دیگر برنامههای این جشنواره است.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.