رییس شوراهای حل اختلاف استان کرمان گفت: عملکرد اعضای شورای حل اختلاف در طول سال توسط واحد های بازرسی و نظارت، کنترل و ارزیابی می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری استان ، مهدی تقی زاده درباره چگونگی نظارت و بازرسی از شوراهای حل اختلاف این استان خاطرنشان کرد: واحد بازرسی و نظارت با به کارگیری ابزارهای نظارتی ، متشکل از کارشناسان مجرب و با سوابق اجرایی طولانی است .

وی افزود: این واحد با نظارت و بررسی های دقیق و قانونی ، علاوه بر اینکه چگونگی دادرسی و رسیدگی به پرونده ها را تحت نظارت مستقیم و غیر مستقیم قرار می دهند ، با نظارت کامل و جامع نسبت به امور انضباطی ،اداری ، اخلاقی و رفتاری اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان به ویژه چگونگی برخورد اعضاء با ارباب رجوع و تکریم آنها، ارزیابی جامعی ازمیزان کارآیی شعب و اعضا انجام می دهد.

تقی زاده خاطرنشان کرد : این مهم بر رفع نواقص و کاستی ها ، برای بهبودو اصلاح عملکردشوراها موثر است .

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمان همچنین درباره چگونگی بازرسی حضوری ازشعب شوراهای این استان گفت: واحد بازرسی و نظارت شوراهای حل اختلاف کرمان بر اساس برنامه ریزی مستمر و دوره ای خود هر ساله ، حداقل یک نوبت از 35 شعبه شوراهای حل اختلاف مستقر در حوزه قضایی شهرستان کرمان و زیر مجموعه های اجرای احکام شوراها به صورت حضوری بازدید می کند .

وی گفت : هیات بازرسان اعزامی به شعب در طول سال حداقل یک نوبت از همه شعب شوراهای حل اختلاف شهرستان های مختلف استان که بالغ بر 24 حوزه قضایی است ودارای صدها شعبه استانی با پراکندگی جغرافیایی و فواصل زیاد بین حوزه های قضایی است حضوری سرکشی می کند .

تقی زاده افزود : در این بازدیدها فعالیت هایی مانند چگونگی استماع شهادت شهود ، ارجاع امر به کارشناسی ، صدور انواع قرارها و بررسی نظریه های مشورتی اعضاء در پرونده های حقوقی به منظور انشاء توسط قاضی شعبه و چگونگی صدور آرای کیفری توسط اعضای شوراها بررسی می شود .

وی یاد آور شد : علاوه بر این چگونگی اجرای درخواست های تامین دلیل توسط شعبه و عضو مجری قرار ،ملاحظه نحوه ابلاغ ها تعادل اوقات و پرونده های وارده و مختومه و باقیمانده موجودی هر شعبه و بررسی میزان مختومه های منجربه صلح و سازش نیز بررسی می شود.

تقی زاده خاطرنشان کرد : هزارو 662 ساعت دوره آموزشی برای اعضاء و دبیران شوراهای حل اختلاف پارسال برگزار شد که هزارو 540 نفر از اعضاء شوراها در این دوره ها شرکت کرده اند.

وی این دوره ها را شامل آشنایی با قواعد مربوط به کارشناسی ، رسیدگی مدنی در شوراهای حل اختلاف، شورای حل اختلاف و صلاحیت های آن ، سازش و تنظیم گزارش اصلاحی و ... عنوان کرد .


برچسب ها: حل ، اختلاف ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.