رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تامین 100 درصد نیاز پایه‌ گل کشور در دماوند خبر داد.

سید محمد موسوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: پروژه‌ تولید پایه‌ های انواع گل با 6 میلیون پایه در سال و با پیشرفت فیزیکی 60 درصد امسال به بهره‌ برداری می ‌رسد.

وی ادامه داد: شهرستان دماوند با تولید سالانه 300 هزار تن سیب درختی، رتبه نخست تولید سیب را در کشور را کسب کرده ‌است.

موسوی با اشاره به وجود دو مشکل عمده در شهرستان دماوند در این بخش افزود: در حوزه تغییر کاربری اراضی در سال گذشته، 986 حکم اجرا شده ‌است که 40 درصد آن، معادل 60 درصد اراضی آزاد شده در اجرای این احکام متعلق به شهرستان دماوند بوده ‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به نیاز اعتبار 750 میلیون تومانی اجرای طرح پایلوت پیشگیری از تغییر کاربری اراضی در شهرستان دماوند در سال گذشته تصریح کرد : در صورتی که 50 درصد هزینه این طرح را استانداری تهران تقبل کند، 50 درصد مابقی نیز از محل وزارتخانه محقق خواهد شد.

وی مشکل دوم شهرستان دماوند را ساماندهی و بهره ‌وری در مصرف آب بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: در حدود 5 هزار هکتار از 17.5 هزار هکتار اراضی سطح شهرستان دماوند، آبیاری تحت فشار انجام شده ‌است.

موسوی اضافه کرد: با توجه به تکلیف دولت مبنی بر قرار دادن 85 درصد هزینه ‌های اجرای طرح به صورت بلاعوض در اختیار کشاورز، این امر در دماوند نیازمند توجه ویژه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: در سطح شهرستان دماوند 10 هزار هکتار باغ وجود دارد.

وی ادامه داد: بخشی از این باغات از نظر اقتصادی جزء باغات درجه سه محسوب می‌ شود که در سال گذشته قریب دو هزار هکتار از آنها تغییر داده‌ شده است و هزار هکتار دیگر نیاز به اصلاح دارد تا به باغات درجه یک تبدیل شود/س.


برچسب ها: گل ، دماوند ، سیب ، تولید ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.