رئیس اداره آموزش و پرورش ملارد گفت: یکی از عمده‌ترین دغدغه‌های مجموعه آموزشی و تربیتی در شهرستان مذکور، حجم فزاینده مهاجرپذیری و ورودی دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی است.

علی فدایی، رئیس اداره آموزش و پرورش ملارد درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جمعیت 70هزار نفری دانش‌آموزی در این شهرستان اظهار داشت: از جمعیت مورد اشاره، قریب به 49 هزار نفر، در مناطق سرآسیاب و مارلیک مشغول به تحصیل هستند و با توجه به مختصات فوق، در هر یک متر، 3دانش‌آموز متمرکز شده‌اند که این امر مؤید تراکم بالای جمعیتی در این مناطق است.

وی در ادامه افزود: در چنین شرایطی، هنگام تعطیلی مدارس، گره‌ها و ترافیک‌های سنگینی ایجاد می‌شود و تردد و عبور ومرور را در سطح معابر همجوار با این مدارس، به شدت با کندی مواجه می‌شود.

وی در ادامه با بیان دو شیفت بودن کلیه مدارس در شهر ملارد، اظهار داشت: 220 مدرسه با 2هزار و 175 کلاس به ارائه خدمات آموزشی می‌پردازند که اگر تک شیفت نمودن مدارس را در دستورکار قرار دهیم، به همین میزان (بیش از 200مدرسه و 2هزار کلاس) به فضای آموزشی نیاز داریم که با توجه به امکانات موجود،‌ چنین امری میسر نخواهد بود.

علی فدایی در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته، در اواسط سال تحصیلی 550 نفر ورودی دانش‌آموزی به مدارس داشته‌ایم و به تبع در چنین شرایطی، مدیریت آموزشی با دشواری‌های بسیاری مواجه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید آن داریم با تامین اعتبارات مورد نیاز مدارس و کلاس‌های آموزشی این شهرستان،‌ به نحو هرچه مطلوب‌تری ارتقاء یابد، در غیر این صورت با توجه به تراکم جمعیتی و محدودیت‌های مورد اشاره، سطح کمی و کیفی خدمات آموزشی، تربیتی با مشکلات خاص به خود،‌ همراه خواهد شد.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار