دادگاه عالی قانون اساسی سوریه صلاحیت سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تایید کرد که در میان آنها نام بشار اسد دیده می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری النشره:دادگاه عالی قانون اساسی سوریه روز یکشنبه صلاحیت سه نامزد را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تایید کرد.

براساس بیانیه دادگاه عالی قانون اساسی سوریه از میان بیست و چهار نامزدی که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کردند "بشار اسد ، ماهر عبدالحفیظ حجار و عبدالله النوری" تایید صلاحیت شدند.

گفتنی است اسامی که امروز توسط دادگاه عالی قانون اساسی سوریه اعلان شد اولیه بوده و اعلان نهایی پس از بررسی فرجام خواهی نامزدهای رد صلاحیت شده خواهد بود.

براساس قانون انتخابات سوریه نمایندگان باید مدارک خود را به دادگاه عالی قانون اساسی ارائه داده و پس از آن موفق به کسب 35 رای مثبت از نمایندگان پارلمان که شمار آنها 250 تن است ، شوند.

قرار است روز سیزدهم خرداد انتخابات ریاست جمهوری سوریه برگزار شود.

1-بشار اسد : (زاده ۱۱ سپتامبر ۱۹۶۵) رئیس جمهور فعلی کشور سوریه و سومین فرزندحافظ اسد است. او در رشته چشم پزشکی در دمشق و لندن تحصیل کرده‌است.او در سال ۱۹۶۵ در شهر دمشق به دنیا آمد. بشار پس از تمام کردن مدرسه رشته پزشکی در دانشگاه دمشق را انتخاب کرد و در سال ۱۹۸۸ فارغ‌التحصیل شد و در بیمارستان نظامی مشغول به کار شد. وی سپس در سال ۱۹۹۲ برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و در سال ۱۹۹۴ موفق به اخذ مدرک تخصصی چشم پزشکی گردید. او علاوه بر زبان عربی، به زبان‌های انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی تسلط دارد. همسر بشار اسد، اسماء نام دارد و دارای سه فرزند می‌باشد. بشار اسد پس از به قدرت رسیدن، سعی کرد تا اقتصاد بسته سوسیالیستی سوریه که در زمان پدرش، حافظ اسد ساخته شده بود را به یک اقتصاد باز و غیر سوسیالیستی تغییر دهد.

2-ماهر عبدالحفیظ حجار : متولد سال 1968 میلادی در شهر حلب.وی در سال 1984 میلادی به حزب کمونیست سوریه پیوست.حجار در سال 2000 از حزب بعث جدا شد و حزب کوچکی در شهر حلب تشکیل داد.وی در سال 2007 به عنوان نماینده شهر حلب وارد پارلمان شد.در سال 2012 هم در ضمن فهرست جبهه مردمی تغییر و آزادی توانست بار دیگر وارد پارلمان شود.حجاز مدرک زبان از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه حلب دارد.

3-حسان عبدالله النوری:متولد سال 1960 در شهر دمشق.حائز مدارک علمی در زمینه توسعه اداری از دانشگاه دمشق و کشورهای عربی است.النوری کارشناسی ارشد مدیریت کار از دانشگاه ویسکانسن آمریکا و دکترای مدیریت کار و توسعه منابع انسانی از دانشگاه کندی دریافت کرده است.وی همچنین در منصب وزیر دولت در زمینه توسعه اداری و امور مردم بین سال‌های 2000 تا 2002 میلادی را برعهده داشت و بین سال‌های 1998 تا 2003 میلادی در پارلمان حضور داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار