مدیر کمیته رفاهی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران:

دانشجویان تهرانی بیشترین سهم را از یارانه کتاب گرفتند

مدیر کمیته تسهیلات رفاهی و هماهنگی سازمان‌ها و نهادهای همکار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از ثبت نام 343 هزار نفر در سامانه یارانه کتاب خبر داد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران «نیکنام حسین‌پور» گفت: مدیر کمیته تسهیلات رفاهی و هماهنگی سازمان‌ها و نهادهای همکار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از ثبت نام 343 هزار نفر در سامانه یارانه کتاب خبر داد و گفت: 240 هزار دانشجو سهم خود را به صورت آنلاین پرداخت کردند.

حسین پور افزود: اگرچه بیش از 340 هزار نفر در سامانه یارانه کتاب ثبت نام کرده‌اند، اما سقف اعتبار برای پرداخت یارانه کتاب برای 240 هزار نفر بود که این مهم محقق شد.
 
وی با اشاره به اطلاعات آماری دانشجویانی که سهم خود را پرداخت کرده‌اند، اظهار کرد: بیشترین سهم مربوط به دانشگاه‌های دولتی با 48 درصد، دانشگاه آزاد اسلامی با 20 درصد و دانشگاه پیام نور با حدود 10 درصد است.
 
مدیر کمیته تسهیلات رفاهی و هماهنگی سازمان‌ها و نهادهای همکار بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به سهم بالای دانشجویان دانشگاه‌های استان تهران در خرید بن کتاب، افزود: دانشجویان استان تهران با 39 درصد، دانشجویان استان اصفهان با 5 درصد و دانشجویان مازندران و همدان هر کدام با 4 درصد و دانشجویان آذربایجان شرقی و غربی به ترتیب با 7/3 و 5/3 درصد، بیشترین سهم را در دریافت یارانه کتاب داشته‌اند.
 
به گفته حسین‌پور، دانشجویان دانشگاه هرمزگان و خراسان شمالی کمترین سهم را در پرداخت سهمیه خود برای خرید بن کتاب را داشته‌اند.
 
این مقام مسئول ادامه داد: استان‌های سمنان، قم، مرکزی و کردستان نیز هر کدام حدود 3 درصد از بن‌کارت‌های یارانه کتاب را به خود اختصاص داده‌اند.
 
وی با بیان اینکه دانشجویان 1700 مرکز آموزش عالی در سامانه یارانه کتاب ثبت نام کرده‌اند، گفت: دانشجویان دانشگاه‌های تهران با 10 هزار نفر، دانشگاه شهید بهشتی با 4 هزار نفر، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه علم و صنعت ایران هر کدام با حدود 3500 نفر بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.
 
به گفته حسین‌پور، دانشگاه‌های ارومیه، تبریز، کردستان، دانشگاه آزاد تهران واحد علوم تحقیقات نیز هر کدام با حدود 3500 نفر در سامانه یارانه کتاب ثبت نام و سهم خود را پرداخت کرده‌اند.
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار