تذکرات کتبی نمایندگان در صحن علنی مجلس قرائت شد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان صحن علنی امروز مجلس تذکرات کتبی نمایندگان را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان صحن علنی امروز مجلس تذکرات کتبی نمایندگان را قرائت کرد.

براساس این گزارش متن تذکرات بدین شرح است:

1.قاضی‌پور و محجوب نمایندگان محترم ارومیه و تهران به وزیر اقتصاد و دارایی، افزایش سود بانکی 28 درصد به تولید ملی ضربه وارد می‌کند.
2.جوکار نماینده یزد به وزیر صنعت، معدن و تجارت، علت لغو قراردادهای نیروهای بازرس وزارت صنعت، معدن و تجارت.

3.هاشمی نخل ابراهیمی نماینده میناب به وزیر کشور، تسریع در پیش‌بینی پرداخت خسارت به لیموکاران منطقه حوزه انتخابیه.

4.حسینی نماینده قائم شهر به وزیر محترم ورزش و جوانان، سرعت در واگذاری باشگاه‌ها و تیم‌‌های دولتی و پرهیز از اطلاف وقت.

5.جوکار نماینده یزد به وزیر صنعت، معدن و تجارت، واگذاری شرکت سنگ آهن بافق.

6.سودانی نماینده اهواز به وزیر راه و شهرسازی، رسیدگی به جاده مسیر تصویه شکر اهواز که مرتبا قربانی می‌گیرد و وزیر محترم نیرو برطرف شدن قحطی آب و فشار کم آن در بسیاری از نقاط شهر اهواز و حاشیه‌های آن.

7.خضری نماینده ایرنشهر به وزیر نیرو تسریع در پرداخت معوقه دستمزد کارگران و کارکنان سطح عسلویه و برخورد قانونی با افراد نیروهای بومی شاغل در پروژه‌های مذکور.

8.جلیلی نماینده مجلس سلیمان به وزیر اقتصاد و دارایی، دستور بهره‌گیری از ظرفیت و مدیریت استان در مدیرعاملی بانک‌های استان خوزستان و پایان دادن به رویکرد انتخاب مدیران بانکی از سایر استان‌ها و وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسریع در تکمیل ورزشگاه و مجموعه فرهنگی- ورزشی کارگران مسجد سلیمان.

9.آریایی‌نژاد و بیرانوند نمایندگان ملایر و بروجرد به رئیس‌جمهور محترم جلوگیری از رفتارهایی که موجب گسترش خلق و خوی اشرافی‌گری و اقداماتی که موجب وهن نظام و مسئولین می‌شود.

10.خانم رهبر نماینده تهران، ری‌، شمیرانات و اسلام‌شهر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تذکر نسبت به کنترل دقیق آثار ارائه شده توسط برخی از ناشران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که بعضا با مضامین و محتوای ضد دینی و ارزش‌های اسلامی و انقلاب همراه می‌باشد.

11.پاپی‌زاده نماینده دزفول به وزیر جهاد کشاورزی، جلوگیری از واردات بی‌رویه سیب‌زمینی در فصل برداشت سیب‌زمینی کشاورزان دزفول.

12.چهاردولی نماینده ملایر به وزیر کشور، علت عدم اجرایی شدن آیین‌نامه فرمانداری‌های ویژه.

13.ایرانپور نماینده مبارکه به وزیر صنعت، معدن و تجارت، علت تعطیل شدن مراحل استخدامی در فولاد مبارکه.

14.فتاحی نماینده شهر بابک به وزیر صنعت، معدن و تجارت، کوتاهی شرکت مس ایران در واگذاری معدن مس به بخش خصوصی.

15.ایرانپور نماینده مبارکه به وزیر کشور، لزوم پاسخگوی معاون سیاسی و مدیران حوزه سیاسی استانداری اصفهان نسبت به نمازهای نمایندگان.

16.کارخانه و سالک نمایندگان همدان و اصفهان به رئیس‌جمهور محترم، الزام وزرا و روسای سازمان‌های دولتی به ارائه برنامه شفاف و عملیاتی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی.

17.کارخانه نماینده همدان و خامنه به وزیر نیرو، رفع افت شدید ولتاژ برق در منطقه غاروند که خسارات فراوانی را بر مردم منطقه وارد نموده و همچنین به وزیر راه و شهرسازی دستور پیگیری جدی اتمام عملیات راه‌آهن تهران- همدان در سال جاری و وزیر صنعت، معدن و تجارت ورود خودروهای اشرافی علی‌رغم محدودیت‌های ارزی.

18.حاجی نماینده شاهین‌شهر به وزیر تعاون، علت عدم اجرای تعهد خود مبنی بر افزایش حقوق 25 درصدی مستمری‌بگیران.

19.نوری نماینده شوش به وزیر جهاد کشاورزی، پایین آمدن و افت شدید قیمت محصولات کشاورزی به خصوص خیار و پیاز.

20.فیاضی نماینده نور و محمودآباد به وزیر نیرو، کمبود شدید آب در نور و محمودآباد.

21.توکلی، محجوب و قاضی‌پور نمایندگان علی گودرز، تهران و ارومیه به وزرای ارتباطات، اقتصاد و تعاون تسریع در اجرای بند ب تبصره 15 قانون بودجه 93 در مورد بیمه کارگزاران افراد حقوقی و سایر افرادی که به عنوان کارگر به کار گرفته می‌شوند.

22.موسوی، سالک، مقتدایی، ایرانپور، فولادگر، فیروزی، اسفنانی نمایندگان فلاورجان،‌ اصفهان، مبارکه، اصفهان، نطنز و فریدن و فریدون‌شهر به وزیر فرهنگ، اقتصاد و ارشاد اسلامی تذکر در مورد مطلبی که روزنامه آرمان به مردم شریف و شهیدپرور استان اصفهان اهانت نموده است.

23.درویش‌پور نماینده ایذه به وزیر جهاد کشاورزی و رئیس‌جمهور برنامه‌ریزی اصولی جهت توسعه کشاورزی در شهرستان‌های ایذه و باغ ملک و دستور به رفع کمبود در زمینه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مناطق محروم به ویژه روستاها و وزیر ورزش و جوانان لزوم توجه جدی به ورزش در شهرستان‌های ایذه و باغ ملک.

24. بیرانوند نماینده بروجن به وزیر ارتباطات، رسیدگی به وضعیت بیمه کارگزاران مخابرات روستایی.

25.جوکار و زارع‌زاده نمایندگان یزد و مهریز به وزیر اقتصاد و دارایی، عدم واگذاری معادن چاه‌گز.

26.توکلی نماینده علی‌گودرز به رئیس‌جمهور، نابودی جنگل‌ها و بهره‌برداری غیراصولی از منابع غیرطبیعی.

27.حاجی نماینده شاهین‌شهر به وزیر بهداشت و علوم، ضرورت پیگیری و نظارت بر اجرای ماده 70 قانون جامعه خدمات‌رسانی به ایثارگران مبنی بر اعمال 20 درصد سهمیه تحصیلی ایثارگران و فرزندان آنان.

28.شکری نماینده تالش به وزیر آموزش و پرورش، دستور پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته.

29.قاضی‌پور نماینده ارومیه به وزیر کشور، تسریع در صدور مجوز راهپیمایی برای کارگران سراسر کشور در روز کارگر همچنین به وزیر دفاع تسریع در احداث کارخانجات وزارت دفاع در ارومیه.

30.قائد‌رحمت نماینده درود به وزیر راه و شهرسازی تسریع در آغاز ساخت احداث کمربندی درود و آسفالت باند دوم چهار خطه از شازند تا شهر مومن‌آباد و تداوم آن به شاهزند و وزیر علوم و فناوری اطلاعات موافقت اصولی برای پذیرش دانشجو در دانشگاه دولتی درود و مراکز رشد فناوری در درود و ازنا.

31. افتخاری نماینده تهران به رئیس‌جمهور، ضرورت انتقال لواسان بزرگ و شهرک نظامی رامین‌آباد.

32. توکلی نماینده علی‌گودرز به وزیر نیرو، بلاتکلیفی کارخانه‌های تولید قیر در شهرستان علی‌گودرز.

33.طلا نماینده تهران به وزیر راه و شهرسازی و کشور، انجام تعهد اعلامی مبنی بر امتداد خط سوم متروی تهران به شهرستان اسلام‌شهر و سرمایه‌گذاری برای تامین آب کشاورزی و دام بخش فشافویه شهرستان ری.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار