نماینده مردم شهر کرد گفت:تغییر بستر رودخانه‌ها خلاف است، فاجعه زیست محیطی نیز خلاف قانون است و حیات و زندگی مردم را به نابودی خواهد کشاند و مردم ما این را نمی‌پذیرند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سید سعید زمانیان دهکردی، نماینده مردم شهرکرد در مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در نطق میان دستور خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس‌جمهور ما ضمن دعوت از شما برای سفر به استان محروم چهار و محال و بختیاری، انتظار داریم دستور ویژه بررسی در این رابطه صادر کنید تا روزنه تدبیر دولت دردل مردم ما به امید تبدیل شود.

وی افزود: انتظارداریم اطلاعات کامل، جامع و صحیح در اختیارمردم استان قرار دهند.
 
 این نماینده مردم شهرکرد تصریح کرد: سالهاست آب با پای خود در زاینده رود جاری است که از صددرصد آن تنها هفت درصد در استان ما برای آب شرب و کشاورزی مصرف می‌شود، چون توسعه متوازن وجود نداشته ما از نعمت کارخانه‌های آنچنانی محرومیم، ذوب آهن‌ها، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها و هزاران کارخانه‌های دیگر است.

زمانیان تاکید کرد: تغییر بستر رودخانه‌ها خلاف است، فاجعه زیست محیطی نیز خلاف قانون است و حیات و زندگی مردم را به نابودی خواهد کشاند و مردم ما این را نمی‌پذیرند.

نماینده مردم شهر کرد اظهار داشت: از رئیس قوه قضائیه تشکر ویژه‌ای داریم، تقاضای عاجزانه داریم که دستور فرمایید ضمن جلوگیری از حفر این تونل‌ها نسبت به معرفی عاملان و مسئولان استانی و هر شخص دیگری که در زمینه حفر تونل‌ها اقدام غیر قانونی کرده‌اند برخورد ویژه قضایی شود تا نگرانی مردم ما برطرف گردد و تشنگان قدرت و سوء استفاده کنندگان که به دنبال مطامع شخصی هستند نتوانند به امیال خلاف خود دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: پروژه تخصیص آب ونک هنوز سالهاست در شورای عالی آب خاک می‌خورد در صورتی که ۱۲۰۰ حلقه چاه در دشت خان میرزا که قطب کشاورزی استان است درحال خشک شدن است و حدود ۱۳۵ روستا دراین شهرستان با تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به روز کارگر گفت: کارگران چرخه اقتصادی این کشور را می‌چرخانند اما ماههاست که کارگران صنعت فولاد حقوقشان پرداخت نشده است. این عزیزان چقدر باید صبر کنند، چرا مشکل را حل نمی‌کنید، آن‌ها تا چه زمانی باید مضطرب باشند.
 
این نماینده مجلس در پایان به سایر مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و از مسئولان خواستار پیگیری این مشکلات شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار