نگاه کارشناسانه و علمی مقام معظم رهبری به سلامت جامعه از جمله اصلاح سبک زندگی در رابطه با تغذیه بسیار دقیق و تأمل برانگیز است.

دکتر حجت‌الله مقیمی مدیر کل امور پروانه‌های سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ ریسک افزایش و شیوع سرطان را در جامعه‌ ناشی از تقلید کورکورانه از روشهای غذایی غربی‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص اصلاح سبک زندگی مردم درخصوص تغذیه باید تدوین یک برنامه غذایی استاندارد و علمی در قالب یک سیاست ملی برای تمام سنین در کشور مدنظر قرار گیرد. 

وی به استانداردسازی روش‌های نگهداری، بسته‌بندی و تولید مواد غذایی در کارخانجات اشاره کرد و افزود: آموزش الگوی تغذیه مناسب در مقاطع مختلف تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاه ضروری است. 

وی هم‌چنین تبلیغات بیش از حد مواد غذایی از قبل آماده شده و کنسرو شده را یک معضل دانست و تصریح کرد: آموزش صحیح تغذیه‌ای، بیان شکل و شیوه غذا خوردن از نظر مدت زمانی و هم‌چنین محیط باید جایگزین تبلیغاتی در رسانه‌های عمومی شود. 

به گفته مقیمی اصلاح سبک زندگی و شیوه تغذیه مردم نیازمند عزم ملی و تغییر فرهنگ افراد جامعه است که این مهم جز با تغییر در شیوه غذایی مسئولان و توصیه آن به مردم میسر نیست.

وی هم‌چنین در پایان خاطر نشان ساخت: مطالعات نشان می‌دهد علل بسیاری از سرطان‌ها مواد اکسید کننده هستند لذا مصرف مواد آنتی اکسیدان در کنار مواد غذایی سرخ شده و کنسرو شده، سرطان و انواع بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.