مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی گفت:ساخت بازیهای رایانه ای با تبلور آموزش های فرهنگی و دینی از مصادیق کارآفرینی و تقویت و توسعه فرهنگ و اقتصاد است.

داوود ثمری در حاشیه بازدید از روند برگزاری سومین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای در دانشگاه آزاد اسلامي واحد كاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: برگزاری این مسابقات در کاشان به سمت تناسب ساخت بازیها با شرایط فرهنگی کشور و تاثیرگذار در حوزه اقتصاد کشور بویژه در سالی که توسط مقام معظم رهبری به «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی » نامگذاری شده است حرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه ساخت این نوع بازیها کمک بزرگی در تقویت فرهنگی، توسعه صنعت بازی سازی و در نتیجه رونق اقتصاد کشور است افزود: ارائه آموزش های فرهنگی ، دینی و مذهبی از طریق ساخت بازیهای رایانه ای از نقطه نظر فرهنگی می تواند جای بازیهای خشن غربی اجرا شود و از نظر اقتصادی با تولید علم به ثرو می تواند تاثیر گذار باشد.
به گفته وی، فعالیت کارآفرینانه در ترویج مشاغل سالم از دیگر مباحث سازنده و موثر بازی سازی در عرصه اقتصاد و فرهنگ است.
این مقام مسئول، کمک و رسالت سنگبن دولت در این عرصه را تاکید کرد و گفت: دولت به عنوان کسی که باید بحث اشتغال و کارآفرینی را ترویج کند و وزارتخانه نیز با برنامه ریزی در عرضه خروجی مسابقات به بازار می توانند فضای کار و اشتغال را برای بازی سازان فراهم کنند.

ثمری،با تقدیر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان بویژه رئیس، معاون پژوهشی این دانشگاه و دیگر عوامل اجرایی برگزاری سومین مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای در این دانشگاه گفت: 30 درصد از شرکت کنندگان این رویداد علمی باشکوه از دانشگاه های آزاد و 70 درصد آن از دانشگاه های دولتی و غیر انتفاعی بودند.
 

مسابقات بازی سازی برند دانشگاه آزاد کاشان شده است

وی کیفیت مطلوب برگزاری این دوره از مسابقات را غیر قابل قیاس با دو دوره قبل آن دانست و گفت: عزم جدّی و بزرگ دانشگاه آزاد کاشان برای برگزاری این مسابقات به عنوان بِرند مهم این دانشگاه شده است.

به گفته وی،دوره چهارم این رقابتها نیز که به سمت بین المللی شدن آن تقویت می شود می تواند با برنامه ریزی در حضور فیزیکی یا شرکت در فضای مجازی تیم های خارجی سامان دهی و با کیفیت علمی بالا برگزار شود.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سطح علمی قابل قبول ،رضایت تیمها از فرآیند داوری و اعضای کمیته داوران سومین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای دانشگاه آزاد اسلامي واحد كاشان را یادآورشد و گفت: برگزاری این مسابقات در سطح بین المللی می تواند زمینه های تعامل و تبادل تجربیات تیمهای داخلی و خارجی را به صورت حرفه ای فراهم کند.

ثمری با اشاره به اینکه برگزارکنندگان مسابقات می توانند شرایطی را بوجود آورند که تیمها صرفا برای حضور در مسابقه شرکت نکنند افزود: شرایط به گونی برای شرکت کنندگان فراهم شود که بتوانند پس از مسابقه نیز همکاری و تبادل تجربیاتشان را تداوم بخشند.

وی با تاکید بر اینکه این رقابتهای حضوری به گونه ای باشد که تیمها تجربه بقیه دوستانشان را پس از مسابقه بتوانند ببینند گفت: شرایط می تواند بصورت آموزش و همکاری باشد و دانشگاه آزاد در قالب شرکت دانش بنیان از آنها حمایت کند.

به گفته وی،بحث نوآوری و ابتکار در بازی های رایانه ای می تواند با حمایت شرکت بازی ساز به اجرا برسد و به عنوان مقوله اقتصادی و توزیع در بازار میزان بیکاری فارغ التحصیلان جامعه دانشگاهی را کاهش دهد.

ثمری در پایان گفت: از آنجا که دولت ظرفیت کافی در اشتغال دانش آموختگان ندارد و معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد می تواند با حمایت جدّی از تلاش خوب و ارزنده تیمهای بازی ساز در رشته های آی تی، کامپیوتر، و گرافیک که به این فضای کسب و کار دارند علاقه دارند همکاری داشته باشند.

گفتنی است:سومین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان موسوم به "IRANGDC2014" در روزهای 9 تا 11 اردیبهشت در سالن سپیده کاشانی این دانشگاه برگزار شد که پس از 48 ساعت رقابت حضوری 36 تیم در نهایت تیم‌های «علم و گیم» از دانشگاه علم و صنعت ، «الکتروکاتد» از دانشگاه تهران و تیم «سیلک» از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان مقام های اول تا سوم این دوره از مسابقات را کسب کردند.


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.