وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت:روابط ما با ترکیه به زودی به وضع عادی باز می‌گردد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه هاآرتص، آویگدور لیبرمن گفت:دلایل زیادی وجود دارد که معتقد باشیم دو کشور بحران کشتی ماوی مرمره در سال 2010 را حل و فصل کنند.معتقدیم که در آینده روابط بین اسرائیل و ترکیه عادی خواهد شد. در آینده نزدیک اوضاع به جریان عادی خود باز خواهد گشت و روابط بهبود خواهد یافت.

در ادامه این مطلب آمده است:اظهارات لیبرمن منعکس کننده اظهارات اخیر مقامات ترکیه در هفته های اخیر است به طوریکه  رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه  اخیرا گفت که دو کشور به مرحله ای از تفاهم برای پرداخت غرامت از طرف اسرائیل به خانواده قربانیان حمله به کشتی ماوی مرمره رسیده اند.

اردوغان همچنین گفت:ارسال کمک های امدادی از طرف ترکیه برای فلسطینی‌های ساکن غزه مرحله بعدی خواهد بود.اگر این مرحله تکمیل شود ما می توانیم به طرف مرحله عادی سازی  حرکت کنیم.من در این باره با مقامات وزارت خارجه صحبت کرده ام و به نظرم این موضوع به روزها و هفته ها زمان نیاز دارد.

در ادامه این مطلب آمده است:احمد داوود اغلو وزیر خارجه ترکیه هم اظهارات مشابهی بیان داشته است و گفته که شکاف بین انتظارات دو طرف در حال کم شدن است.
 
در ادامه این مطلب آمده است:بر اساس آخرین اطلاعات موجود این مقدار غرامت بین 20 تا 23 میلیون دلار است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار