وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مدعی شد : تل آویو خواستار بهبود روابط میان مسکو و کیف است در این میان از هیچ طرفی حمایت نمی کند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری آروتز شوا ؛‌ آویگدور لیبرمن ،‌وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با نخست وزیر تازه تعیین شده اوکراین مدعی شد : خواسته تل آویو برقراری رابطه و آشتی میان مسکو و کیف است و در این مسیر از هیچ یک از طرفین تنش حمایت نمی کنیم . 

وی افزود : عادی سازی روابط روسیه و اوکراین از اولویت های اسرائیل است . دیدار با پترو پوروشنکو یکی از اقداماتی است که برای بهبود روابط میان این دو دولت انجام می دهیم . 

لیبرمن تاکید کرد :‌ اسرائیل با هر دو دولت روابط نزدیک و دوستانه ای دارد . به شدت علاقمندم برای اینکه روابط این دو کشور به گرمی سابق بازگردد هر اقدامی که می توانم انجام دهم . هرچه این اتفاق زودتر رخ دهد بهتر است . 

وزیر خارجه اسرائیل تصریح کرد :‌ اتباع زیادی از کشور روسیه و اوکراین در اسرائیل زدگی می کنند و روابط تل آیو با این دو از دیرباز وجودداشته است . هم اکنون بهبود روابط دوستانه میان این دو کشور از اولویت های سیاست خارجی اسرائیل در حال حاضر است . 

لیبرمن همچنین تاکید کرد :‌ از سرگیری روابط میان مسکو و کیف نه تنها برای خود این دو کشور مفیداست بلکه به سود تمامی کشورهای دنیاست . 

انتهای پیام /
برچسب ها: کیف ، مسکو ، روسیه ، لیبرمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار