یکی از رهبران جنبش معترضان شرق اوکراین که خواست نامش فاش نشود گفت هیچ گروه اطلاعاتی روسیه در اوکراین فعال نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، یکی از رهبران جنبش معترضان شرق اوکراین که خواست نامش فاش نشود گفت هیچ گروه اطلاعاتی روسیه در اوکراین فعال نیست. 

وی در حالی این اظهارات را گفت که در بیانیه "آرسن آواکوف" وزیر کشور موقت اوکراین ادعا شده است شلیک گلوله‌های که به هلیکوپترهای اوکراینی در اسلاویانسک صورت گرفت توسط معترضان شلیک نشده بلکه توسط نیروهای ویژه روسیه شلیک شده است. 

با این حال یک نماینده پلیس مردمی اسلاویانسک اعلام کرد این ادعا هیچ پایه و اساسی ندارد با این حال مسئولان کنونی اوکراین در پی سرنگونی این دو هلیکوپتر به نظر می رسد با اعزام شبه نظامیان افراطی راست گرا عملیاتی گسترده ضد معترضان طرفدار روسیه در مناطق جنوبی شرقی اوکراین آغاز کرده اند. 

این مقام مسئول همچنین گفت بیانیه اواکف مبنی بر اینکه این عملیات نه برضد مردم اوکراین بلکه برضد گروههای گروه اطلاعاتی در جریان است که از سوی نهادهای نظامی و اطلاعاتی روسیه به جنوب شرق اوکراین  اعزام شده است،  هیچ پایه و اساسی ندارد. 

این مقام آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت هیچ گروه اطلاعاتی روس در شهر اسلاویانسک وجود ندارد. و در واقع عملیات نیروهای اوکراینی ضد آنها برضد شهروندان پیگیری می شود و این شهروندان محلی هستند که تحت حملات موشکی قرار گرفته اند. 

 وی افزود نیروهای معترض در اسلاویانسک به هیچ وجه قصد ندارند پیروزیهای خود را با کسی شریک شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار