شبکه العربیه گزارش داد: آمریکا و اروپا نگران پرورش نسل جدیدی از تروریست‌های عضو القاعده در سوریه هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران شبکه العربیه گزارش داد:  آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نگران بازگشت تروریست‌های عضو القاعده و افراطی‌ها پس از کسب تجربه جنگی در سوریه هستند. 

گزارشگر شبکه تلویزیونی العربیه، گفت: گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره آنچه خطر فزاینده گروه‌های مسلح وابسته به القاعده در سوریه و شمال آفریقا می‌خواند هشدار می‌دهد و زنگ خطر شکل گیری نسل جدیدی از تروریست‌ها را به صدا در می آورد.

گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره خطر تروریسم در جهان به افزایش شمار گروه‌های خشونت طلبی در خاورمیانه و شمال آفریقا اشاره می‌کند که موضع خصمانه علیه آمریکا دارند. این گزارش به نگرانی فزاینده دولت‌های بعضی کشورها درباره بازگشت تندروها از سوریه پس از گذراندن یک مرحله آموزش نظامی و تجربه رزمی اشاره می‌کند. 

این تندروها می‌توانند در آینده عامل حملاتی باشند که خطری برای آمریکا، متحدان واشنگتن و منافع آنهاست. 

در ادامه این گزارش آمده است: کشورهای اروپایی هم پیش از این نگرانی خود را درباره بازگشت این جنگجویان از سوریه اعلام کرده بودند. این کشورها هماهنگی با یکدیگر را برای مقابله با این جنگجویان آغاز کرده‌اند. نه کشور اروپایی که شمار بیشتری از شهروندان آنها در درگیریها در سوریه مشارکت دارند، نشستی را در هشتم این ماه در بروکسل برگزار خواهند کرد. بگفته وزیر کشور بلژیک نمایندگانی از آمریکا، مغرب، ترکیه، اردن و تونس هم در این نشست حضور خواهند داشت. 

رسانه‌های غربی از موج جدید به خدمت گرفتن جنگجویانی از این کشورها در شبکه‌های اجتماعی خبر می‌دهند. حدود یازده هزار جنگجوی خارجی عضو داعش و جبهه النصره در سوریه هستند که سیصد و شصت و شش انگلیسی، دویست و شصت و نه بلژیکی، چهارصد و دوازده فرانسوی، دویست و چهل و نه آلمانی در بین آنها دیده می‌شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار