مرحله اول شمارش آرای انتخابات پارلمانی عراق شامل شمارش آرا در هر مرکز رای گیری بود که با پایان این مرحله، انتقال صندوق‌های رای از شهرها به مراکز استان‌ها آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، مرحله اول شمارش آرای انتخابات پارلمانی عراق پایان یافت. مرحله اول شمارش آرای انتخابات پارلمانی عراق شامل شمارش آرا در هر مرکز رای گیری بود که با پایان این مرحله، انتقال صندوق‌های رای از شهرها به مراکز استان‌ها آغاز شد. 

خبرنگار المیادین در بغداد افزود: در صورتی که کار انتقال صندوق‌های رای به مراکز هر استان پایان یابد، مرحله دوم شمارش آرا در هر استان از فردا آغاز خواهد شد. مرحله بازشماری آرا ممکن است حدود یک هفته طول بکشد، زیرا در این مرحله باید به شکایت‌ها و تخلفاتی که کمیته عالی انتخابات ثبت کرده است، رسیدگی شود.

 در سومین مرحله شمارش آرا هم همه صندوق‌های به بغداد منتقل خواهد شد تا نتایج شمارش آرا بررسی شود. در نهایت نتایج شمارش آرا با نتایج شمارش آرای نیروهای مسلح و عراقیهای مقیم خارج جمع و اعلام خواهد شد. نتایج اولیه و غیررسمی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود بر اساس مرحله اول شمارش آرا است. 

وی خاطر نشان کرد: مسئله مهم نتیجه انتخابات در شهرهای بزرگ مانند بغداد، بصره، الحله، الرمادی و نینواست که درباره نتیجه نهایی انتخابات پارلمانی عراق تعیین کننده خواهد بود. بیشترین میزان مشارکت در عراق در دو شهر بصره و حله بود. در شهر بصره پانزده شکایت از تخلفات انتخاباتی ثبت شده است. مردم این شهر از روند برگزاری انتخابات راضی هستند و زندگی عادی به بصره بازگشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار