اسفندیار چهاربند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: طبق آیین‌نامه مصوبات موجود چهار درصد کمک‌های مردمی واریزی به حساب مدرسه واریز باید صرف توانمندسازی والدین شود اما فقط یک درصد این اعتبار تامین می‌شود.

اسفندیار چهاربند،  مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: بخشنامه‌ای در راستای تامین هزینه‌های خدمات راهنمایی و مشاوره‌ اولیای دانش‌آموزان در مراکز تحت نظر آموزش و پرورش از محل کمک‌های مردمی در نظر گرفته شده است که طبق این آیین‌نامه و مصوبات موجود تا 4 درصد کمک‌های مردمی که به حساب مدرسه واریز می‌شود باید صرف توانمندسازی والدین شود.
 
وی ادامه داد: در تابستان سال گذشته شورای آموزش و پرورش شهر تهران فقط یک درصد از این چهار درصد را تامین کرده است.
 
لازم به ذکر است، انجمن اولیا و مربیان تهران یک حساب متمرکز دارند که این وجوهات در آن حساب تجمیع می‌شود و در 17 مرکز در تهران پراکنده است که به تناسب خدمات و کیفیت و میزان خدمات توزیع می‌شود و در همین راستا خدمات این مراکز برای والدین و دانش‌آموزان به صورت رایگان انجام می‌شود.
 
چهاربند در خصوص شایعه استفاده آموزش و پرورش از منابع حاصل از این بخشنامه در بخش‌های مختلف را تکذیب کرد و افزود: اساسا ما چنین اجازه‌ای نداریم و حتی یک درصد کفاف مقدار و کیفیت خدمات که باید در راستای مشاوره بدهد را نمی‌دهد که ما در تلاش هستیم منابع دیگری را در کنار این تزریق کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمک مردمی ، مدرسه ، والدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار