سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن قاطعانه با اعمال تحریم های آمریکا علیه برنامه دفاعی و موشکی ایران مخالف است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛‌ این خبرگزاری به نقل از "کیون گنگ" سخنگوی وزارت خارجه چین نوشت : پکن عمیقا با تحریم هایی که دولت آمریکا ایجاد کرده و مانع گسترش روابط دوجانبه میان ایران و چین شده ،‌مخالف است . واشنگتن اخیرا اتهاماتی علیه یک تاجر چینی مبنی بر تلاش وی برای فروش قطعات موشکی به ایران وارد کرده است . 

دولت آمریکا به منظور حفظ و ادامه فشار خود بر نظام ایران و برنامه هسته ای این کشور اعلام کرد مبلغی بالغ بر 5 میلیون دلار برای جمع آوری اطلاعات به منظور بازداشت "لی فنگ وی" تاجر چینی مرتبط با ایران صرف کرده است . 

دادستانی فدرال آمریکا دارایی 6.9 میلیون دلاری "لی" را بلوکه کرده است . 

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین تاکید کرد : چین بطور قاطعانه مخالف اعمال تحریم ها و فشارهای داخلی بر شرکت ها و اشخاص چینی است . معتقدیم آنچه ایالات متحده انجام میدهد کمکی به حل مسئله برنامه هسته ای ایران نمی کند و تنها به روابط دوجانبه میان کشورها آسیب وارد می کند . 

گنگ در ادامه سخنان خود در کنفرانس خبری با خبرنگاران داخلی اظهار داشت : قوانین منع گسترش سلاح های اتمی بطور جدی در دولت چین رعایت می شود و هرگونه تخطی از این قانون با اشد مجازات همراه خواهد بود . 

وی افزود : با کاخ سفید در حال مذاکره و گفتگو هستیم تا اشتباهات خود را در اعمال تحریم علیه اشخاص و شرکت های چینی متوقف سازد و به مسیر صحیح همکاری در اجرای قانون منع گسترش تسلیحات هسته ای بازگردد . 

گفتنی است "لی"‌ نیز در سال 2009 از سوی دولت آمریکا و به اتهام اثبات نشده همکاری با برنامه دفاع موشکی ایران تحریم شده بود .


انتهای پیام /
برچسب ها: چین ، مخالفت ، قاطع ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار