نتایج یک بررسی نشان می دهد مصرف کنندگان آلمانی نگران بحران در اوکراین هستند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، نتایج منتشر شده از یک بررسی نشان می دهد افزایش بحران در اوکراین مصرف کنندگان آلمانی را نگران کرده و بر اطمینان آنان درباره چشم انداز اقتصادی شان تاثیر گذاشته است.

موسسه تحقیقاتی بازاریابی آلمان GfK می گوید: انتظار می رفت شاخص تمایل مصرف کننده بر اساس بررسی ماهانه اخیر این موسسه که بر روی دو هزار مصرف کننده انجام شده، ماه مه در سطح 8.5 ، و مشابه دو ماه قبل باقی بماند.

موسسه تحقیقاتی بازاریابی آلمان در بیانیه ای اعلام کرد:روند افزایشی در شاخص تمایلات اقتصادی دست کم در حال حاضر به پایان رسیده است.

این موسسه دریافته است که از ماه فوریه امسال، شاخص چشم انداز اقتصادی کم و بیش دچار رکود بوده است. در ماه آوریل این شاخص سقوط کرده است.

بلاتکلیفی و عدم اطمینان در اوضاع اوکراین، تاثیر منفی بر تمایل مردم آلمان برای خرید در ماه آوریل داشته است.

این در حالی است که به سبب ثبات بازار کار و توافقات موفق بر سر افزایش دستمزدها، پیش بینی های درآمدی به بالاترین سطح از زمان اتحاد آلمان در سال 1991 رسیده است.

در این بررسی با هشدار درباره شدت یافتن نگرانی مصرف کنندگان در صورت افزایش تنش ها در اوکراین و تقویت تحریم های کشورهای غربی علیه روسیه ، آمده است:افزایش تنش ها در مناطق شرقی اوکراین سبب شده برخی از مصرف کنندگان آلمانی از ضعیف شدن روند بهبود قابل توجه اقتصادی دچار واهمه شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار